Категорія роду в українській мові є властивою як для істот, так і для неживих обʼєктів. Важливо, що за цією категорію можна вгадати, про який саме предмет йде мова, просто знаючи його рід. При цьому прикметник, як слово, що характеризує предмет і називає ту чи іншу його ознаку, може використовуватись для опису різних предметів. Тобто іменник здебільшого унікальний – рідко одне й те саме слово використовується для того, щоб ним називали різні предмети, хоча й таке трапляється. Проте прикметники універсальні: зеленою є трава, зеленим є новий фломастер, зелені фарби могла купити дитина. І для того, щоб зрозуміти, до якого саме слова відносить прикметник, треба повʼязати їх за родами. Цьому й присвячено дане завдання. На екрані перед учнем міститься зображення персонажа, який займається тією чи іншою діяльністю. З нею повʼзяані різні обʼєкти, які обʼєднують тим, що через дану діяльність їх можна характеризувати. Проте оскільки ці обʼєкти мають різний рід як граматичну категорію, і прикметники ці, тотожні за значенням, відрізняють відповідно граматично. Отже у обидва поля треба перемістити по одному предмету, які співпадають із зазначеними у них прикметниках за родом. Наприклад, як мʼяч, так і ракетка є «тенісними», проте перший предмет чоловічого роду, а другий – жіночого. Власне, саме через питання, яке доречно ставити до іменника, його рід і найпростіше дізнатись, адже дана граматична категорія у прикметників надзвичайно проста для сприйняття.
Учень/учениця:
- впізнає в реченні і розрізняє слова, які називають ознаки, знає термін "прикметник" і розуміє його значення;
- правильно ставить питання до прикметників різного роду й числа;
- добирає до зображення відомого предмета відповідні ознаки;
- змінює прикметники за числами;
- утворює словосполучення іменників із прикметниками;
- розпізнає слова, близькі і протилежні за значенням;
- виявляє в ряду слів ті, що є близькими або протилежними за значенням.
Учень/учениця:
-розрізняє та використовує прикметники, впізнає прикметники в реченні та розрізняє за їх тлумаченням, розуміє ступені порівняння прикметників;
- змінює прикметники за родами і числами, правильно використовує прикметники за розрядами (відносні, якісні, присвійні);
- розуміє взаємодію прикметника з іменником, вживає та розуміє лексичні конструкції з прикметниками.
Учень/учениця:
- розуміє та визначає взаємозв’язок між словами та їх використанням для опису предметів та їхніх ознак, дій, явищ тощо;
- розрізняє слова за категоріями та зрозуміє їхнє лексичне значення;
- співвідносить слова за категоріями за одним або кількома ключовими атрибутами значення;
- визначає зв'язок між словом та його лексичним значенням;
- розрізняє відтінки лексичного значення споріднених слів, описує різницю між спорідненими словами;
- має навички вираження емоційних та оціночних відтінків висловлювання з використанням позитивної/негативної конотації.
Учень/учениця:
- виконує певні навчальні дії на основі прослуховування чи читання слів та фраз.