Граматична категорія часу – особливість дієслів, яка притаманна саме їм. Слова, що означають дію, містять компоненти, які вказують на те, коли вона, ця дія, відбувалась, що впливає на розуміння всього повідомлення в цілому. В українській мові часів у дієслів є три: минулий, теперішній та майбутній. Варто зазначити, що кожен має свої особливості, але треба памʼятати про головну – точку відліку. Справа в тому, що для трьох основних часів характерним є порівняння події відносно моменту мовлення. Тобто дія може відбуватись до того, як про неї повідомили, під час того, як про неї говорять, або вона запланована на майбутнє і відбудеться після того, як про неї розкажуть. Отже, саме мовець є «точкою відліку». У ході виконання цього завдання дитина, вже маючи певний досвід роботи з часом дієслів, розподіляє слова, що входять до різних видів. На екрані перед дитиною міститься три робочі зони. Перша – для дієслів минулого часу, друга – для дієслів теперішнього, а третя – відповідно для тих, що означають дію, яка відбуватиметься в майбутньому. Кожна робоча зона має вигляд малюнка того чи іншого предмета, що урізноманітнює візуальний ряд завдання. Кожна підписана відповідним питанням, яке означає час. Під ними є кілька дієслів – новий набір для кожного наступного етапу завдання. Дитина має перенести всі дієслова у потрібні поля. У цьому учню допоможе як знання граматичної категорії часу і морфологічних її ознак, так і питання, якими ці області підписано. Якщо до дієслова можна доречно поставити питання минулого часу, то воно відповідно до нього й належить. Тож коли дитина переносить у відповідні робочі зони всі дієслова, то проходить на наступний етап завдання до нового набору.
Учень/учениця:
- впізнає в реченні і розрізняє слова-назви дій, знає термін "дієслово" і розуміє його значення;
- правильно ставить питання до дієслів різного роду й числа і часу;
- складає групи дієслів із певним лексичним значенням дії;
- виявляє і добирає слова, близькі і протилежні за значенням із значенням дії.
Учень/учениця:
- розрізняє і правильно використовує дієслова, вміє змінювати дієслова за часом, родом і числами, вживає та розуміє лексичні конструкції з дієсловами.
Учень/учениця:
- розуміє та визначає взаємозв’язок між словами та їх використанням для опису предметів та їхніх ознак, дій, явищ тощо;
- розрізняє слова за категоріями та зрозуміє їхнє лексичне значення;
- співвідносить слова за категоріями за одним або кількома ключовими атрибутами значення;
- визначає зв'язок між словом та його лексичним значенням;
- розрізняє відтінки лексичного значення споріднених слів, описує різницю між спорідненими словами;
- має навички вираження емоційних та оціночних відтінків висловлювання з використанням позитивної/негативної конотації.
Учень/учениця:
- виконує певні навчальні дії на основі прослуховування чи читання слів та фраз.