Слова утворюються не просто окремими літерами чи навіть складами, вони утворюються за допомогою спеціальних частин, складових елементів, що мають свою специфічну роль. У ході виконання цього завдання дитина приготується до того, аби в майбутньому більш докладно вивчати ці елементи. Їх багато, представники кожного виду істотно відрізняються між собою, тож ця вправа буде просто практичним тренажером для покращення вміння дитини працювати з частинками слова. На екрані перед учнем міститься більша частина якогось слова – нового для кожного наступного етапу вправи. Поряд з ним є малюнок, на якому зображено названий обʼєкт. Цей малюнок є не просто ілюстрацією, що супроводжує поняття або назву, а підказкою, адже у слові бракує певної частини – приставки, суфікса тощо. Назва виду цієї частини прямо не називається, адже основний упор робиться саме на практичному вмінні працювати з ними. Дитина бачить неповне слово, розуміє, яким воно має бути і бачить, що та частина слова, що залишилась, є не просто набором літер – в ній теж можна побачити певне значення або посилання на нього. Так дитина наближається до розуміння вчення про корені (частини слова, які є центром лексичного значення) та інші морфеми. Отже дитина аналізує слово та розуміє, яку частинку треба додати, аби відтворити його саме у тому значенні, якому потрібно. Залишається після цього лише вибрати цю частинку серед кількох варіантів та перемістити до слова. Після цього дитина пройде на наступний етап завдання.
Учень/учениця:
- використовує загальновживані префікси/суфікси для створення слова з новим значенням, використовує зрозуміле значення слова для визначення значення нового слова, створеного додаванням префікса/суфікса;
- змінює значення слів за допомогою додавання або вилучення префіксів/суфіксів до відомого слова.
Учень/учениця:
- розуміє та визначає взаємозв’язок між словами та їх використанням для опису предметів та їхніх ознак, дій, явищ тощо;
- розрізняє слова за категоріями та зрозуміє їхнє лексичне значення;
- співвідносить слова за категоріями за одним або кількома ключовими атрибутами значення;
- визначає зв'язок між словом та його лексичним значенням;
- розрізняє відтінки лексичного значення споріднених слів, описує різницю між спорідненими словами;
- має навички вираження емоційних та оціночних відтінків висловлювання з використанням позитивної/негативної конотації.
Учень/учениця:
- виконує певні навчальні дії на основі прослуховування чи читання слів та фраз.