Створення слів має певну схему. У центрі здебільшого є корінь. Він є лексичним центром слова, містить найстарішу його частину, базу, на основі якої все будується. Тільки потім, якщо це потрібно, для додавання нових відтінків значення до кореня додаються префікс та суфікси. Їх навіть може бути по кілька кожного виду в одному слові. Корінь же в свою чергу може змінювати склад літер, тож процес створення слова є досить складним. І у ході виконання цього завдання дитина переконається у цьому. На екрані перед дитиною міститься схема слова, що складається з кількох морфем, між якими є дефіс. Перед тим як поєднувати їх в одну структуру, дитина має, перш за все, вивчити кожну окремо, починаючи з кореня, який є центром слова. Учень вивчає значення кожної морфеми, дивиться за тим, як вони поєднуються, які літери використовуються на стиках морфем тощо. Після цього залишається у порожню зону вписати слово – те саме, просто без дефісів, обʼєднавши всі морфеми у одну структуру. Зовнішньо це виглядає як математичний приклад з додаванням, де морфеми є доданками, а слово-результат є сумою. Сама механіка виконання завдання не є складною: учню потрібно просто додати морфеми, вписати їх разом. Проте наголос робиться саме на тому, щоб дитина зрозуміла, як вони поєднуються, і в майбутньому в інших словах вже знала, де знайти корінь, як відокремити суфікси тощо. Дитина має самостійно вписати ціле слово, а це є додатковим тренуванням для кращого володіння клавіатурою і для роботи з літерами загалом.
Учень/учениця:
- використовує загальновживані префікси/суфікси для створення слова з новим значенням, використовує зрозуміле значення слова для визначення значення нового слова, створеного додаванням префікса/суфікса;
- змінює значення слів за допомогою додавання або вилучення префіксів/суфіксів до відомого слова.
Учень/учениця:
- розуміє та визначає взаємозв’язок між словами та їх використанням для опису предметів та їхніх ознак, дій, явищ тощо;
- розрізняє слова за категоріями та зрозуміє їхнє лексичне значення;
- співвідносить слова за категоріями за одним або кількома ключовими атрибутами значення;
- визначає зв'язок між словом та його лексичним значенням;
- розрізняє відтінки лексичного значення споріднених слів, описує різницю між спорідненими словами;
- має навички вираження емоційних та оціночних відтінків висловлювання з використанням позитивної/негативної конотації.
Учень/учениця:
- виконує певні навчальні дії на основі прослуховування чи читання слів та фраз.