Знання фразеологізмів є не просто частиною навчальної програми, яка має розвинути ті чи інші загальні навички та вміння дитини. Фразеологізми – це живий та дуже актуальний пласт мовної культури, адже використовуються вони всіма віковими групами у будь-якому куточку країни, хоча й, інколи, по-різному. Відтак знання сталих виразів є суто практичним і корисним, адже дає можливість дитині спілкуватись більш образно. Ця вправа присвячена повторенню (або вивченню) цілого ряду найбільш часто використовуваних у побуті виразів. На екрані перед дитиною міститься робоча зона, в якій є одне-два слова, що входять до фразеологізму. Проте цей вираз є неповним: у ньому бракує одного-двох елементів. Відтак, фразеологізм втрачає своє значення, адже сенс виразу сильно відрізняється від лексичного значення слів, які до нього входять. З іншого боку є ілюстрація, що урізноманітнює візуальний ряд вправи. У завданні, формулювання якого знаходиться над робочою зоною і малюнком, вказано слово, яке є синонімом до втраченого фразеологізму. Дитина, читаючи це завдання, згадує, який саме сталий вираз означає те, що значить вказане слово. Після цього з-поміж кількох варіантів, які знаходяться вже під робочою зоною, дитина шукає той, який правильно доповнить і відновить фразеологізм. Як тільки учень вибере потрібне слово, воно відразу зʼявиться на своєму місці, і учень зможе прочитати фразеологізм, переконавшись у тому, що у цьому поєднанні дані слова дійсно означають саме те, що називає слово у завданні.
Учень/учениця:
- розрізняє на слух мовні одиниці: звуки, склади, слова, словосполучення, речення; встановлює їхню кількість;
- виявляє на слух мовні одиниці, вимовлені з порушенням правил вимови, або із зазначеними у завданні прикметами.
Учень/учениця:
- розуміє різницю між офіційним та неофіційним використанням мови, визначає пряме і переносне значення слів і фраз з використанням контекстних підказок.
Учень/учениця:
- використовує контекст речення як ключ до значення слова або фрази;
- виділяє та правильно використовує синоніми, антоніми, омоніми.
Учень/учениця:
- виконує певні навчальні дії на основі прослуховування чи читання слів та фраз.