Деякі фразеологізми є комбінацією слів та чисел. Такі вирази залишаються сталими за всіма параметрами: вони мають певне цілісне значення, якого набувають лише комбінуючись у правильному для них порядку. Як тільки ці елементи фразеологізму відриваються, тобто вживаються за межами даного виразу, вони набувають свого первинного значення, яке відрізняється від сенсу сталого виразу. У писемній мові здебільшого числа виражаються числівниками – це зручно, а головне, числівники змінюються за родом, числом та відмінком, тож не треба здогадуватись, яку форму приймає назва певного числа у конкретному випадку. Проте у ході виконання цього завдання дитина тренуватиметься доповнювати влучний вислів цифрою. На екрані перед учнем міститься речення, де було використано фразеологізм. У його складі є цифра, на місці якої порожня клітинка. Дитина читає речення, розуміє сенс, який має прийняти фразеологізм та згадує, яку саме цифру треба вписати для цього у фразу. Коли дитина це робить, то проходить на наступний етап. Загалом, таких сталих висловів відносно небагато, принаймні в українській мові, тож, рухаючись між етапами, дитина ознайомиться з більшістю таких. А оскільки кожен такий вислів разом з реченням, де він використаний, вписано у малюнок, то разом з цим дитина розуміє і те, коли саме їх треба використовувати, коли це буде дійсно доречно. А різноманіття малюнків лише посилює інтерес дитини і допомагає краще запамʼятати всі фразеологізми, з якими та працює.
Учень/учениця:
- розрізняє на слух мовні одиниці: звуки, склади, слова, словосполучення, речення; встановлює їхню кількість;
- виявляє на слух мовні одиниці, вимовлені з порушенням правил вимови, або із зазначеними у завданні прикметами.
Учень/учениця:
- розуміє різницю між офіційним та неофіційним використанням мови, визначає пряме і переносне значення слів і фраз з використанням контекстних підказок.
Учень/учениця:
- використовує контекст речення як ключ до значення слова або фрази;
- виділяє та правильно використовує синоніми, антоніми, омоніми.
Учень/учениця:
- виконує певні навчальні дії на основі прослуховування чи читання слів та фраз.