Частини слова, що можуть змінювати, впливають на відтінок лексичного значення даної конструкції. При чому кожен вид морфем вносить свій внесок у творення слова та змінює його значення по-своєму. У ході виконання цього завдання дитина вибиратиме ту частину, яка змінить значення слова саме так, як цього вимагають обставини, тобто конкретне формулювання. На екрані перед дитиною міститься слово, котре є неповним. Під ним є два варіанти тої чи іншої його частини, наприклад, два префікси. В такому випадку на місці початку слова буде порожня ділянка, куди треба буде перемістити один з цих двох варіантів. Кожен з них зробить слово повноцінним, правильним – але для різних контекстів, адже в залежності від наявності тої чи іншої частини змінюється і значення цього слова. Відтак саме питання ,формулювання якого міститься над цим словом, є головним орієнтиром. Дитина читає дане питання, після чого розуміє, додавання якої частини дасть в результаті слово-відповідь. Коли дитина робить свій вибір та переносить у порожню ділянку правильну, дійсно потрібну там за значенням, частину, то проходить на наступний етап завдання. Завдяки цій вправі учень починає розуміти, як морфеми дозволяють грати зі словами, ліпити з них саме те, що потрібно мовцю у той конкретний момент. Крім того, маючи великий арсенал морфем, можна досить легко орієнтуватись у словах, розуміючи хоча б віддалені звʼязки між ними.
Учень/учениця:
- використовує загальновживані префікси/суфікси для створення слова з новим значенням, використовує зрозуміле значення слова для визначення значення нового слова, створеного додаванням префікса/суфікса;
- змінює значення слів за допомогою додавання або вилучення префіксів/суфіксів до відомого слова.
Учень/учениця:
- розуміє та визначає взаємозв’язок між словами та їх використанням для опису предметів та їхніх ознак, дій, явищ тощо;
- розрізняє слова за категоріями та зрозуміє їхнє лексичне значення;
- співвідносить слова за категоріями за одним або кількома ключовими атрибутами значення;
- визначає зв'язок між словом та його лексичним значенням;
- розрізняє відтінки лексичного значення споріднених слів, описує різницю між спорідненими словами;
- має навички вираження емоційних та оціночних відтінків висловлювання з використанням позитивної/негативної конотації.
Учень/учениця:
- виконує певні навчальні дії на основі прослуховування чи читання слів та фраз.