Мова відображає предмети, явища, події, які оточують дитину та зустрічаються у повсякденному житті. Тому саме через мову зручно пізнавати оточуючий свій у його багатстві. У ході виконання цього завдання дитина визначатиме серед групи предметів той, який є зайвим для виконання тої чи іншої дії, коли всі інші цей звʼязок мають. На екрані перед учнем міститься малюнок, наприклад, де зображено класну кімнату. Інші учні проходять певну тему, вчаться і здобувають знання. Поряд з ними є група предметів. Всі вони різні – за метою використання, розмірами, кольором, словами, якими ці обʼєкти називаються. Проте більшість з них обʼєднані чимось. Наприклад, вони використовуються при малюванні. Серед всіх цих предметів є той, який при малюванні не використовується. Його і треба вибрати дитині як зайвий предмет. Над малюнком є формулювання завдання, де вказано критерій вибору. Дитина спочатку уважно читає текст, після чого аналізує всі обʼєкти саме з точки зору того, наскільки вони підходять до цього критерію. Коли учень знайде зайвий предмет, то має натиснути на його зображення, після чого почнеться наступний етап вправи, де треба буде виконати аналогічні дії. Проте на новому рівні як набір предметів, так і критерій, що їх обʼєднує, будуть вже іншими. Завдяки цьому завданню розвивається вміння дитини орієнтуватись у предметах навколишнього світу, а також – асоціативне мислення. Адже предмети можуть бути різними за всіма аспектами, окрім засобу їх використання, і учень має вміти повʼязати між собою ці обʼєкти навіть за таким, наче непомітним на перший погляд, критерієм.
Учень/учениця:
- виділяє у предметах, мовних одиницях головні і другорядні ознаки;
- встановлює тотожність, схожість і відмінність між кількома предметами, мовними одиницями чи явищами;
- виконує логічне групування предметів, мовних об’єктів (за видовими і родовими ознаками, вилучає «зайвий» серед чотирьох-п’яти однорідних);
- встановлює логічну послідовність викладу подій;
- переносить знання і способи діяльності в нову ситуацію.
Учень/учениця:
- знає розклад дня, правила особистої гігієни, самообслуговування.
Учень/учениця:
- самостійно добирає необхідне навчальне приладдя;
- розуміє необхідність підтримання порядку на робочому місці в школі і вдома;
- дбайливо ставиться до своїх і чужих навчальних речей.
Учень/учениця:
- знає і розуміє користь праці, охайності, наполегливості (фразеологізми, прислів'я, приказки, загадки).