Дитина вже знає, що набір букв у слові є цілісною та важливою структурою, яка не має змінюватись без причини. Знає дитина також і про те, що у випадку зникнення хоча б однієї літери слово або втратить, або значно змінить свій первинний сенс. У ході виконання цього завдання дитина зробить наступний крок на шляху до розуміння важливості сталого буквеного ряду і разом з тим навчиться грати зі словами, сприймаючи їх як будівельний матеріал для оформлення думки. Йде мова про те, що у випадку заміни навіть однієї букви на іншу іноді сенс слова може повністю змінитись і те, що називало один предмет, може називати зовсім інший – навіть такий, що не має звʼязку з попереднім обʼєктом чи явищем. На екрані перед учнем міститься слово. Воно складається з кількох літер. Всі вони є активними, проте тільки одну з них варто замінити на іншу. Під словом є варіанти літер для заміни. Учень має прочитати перше слово та здогадатись, яку букву в ньому треба поміняти і на яку саме, аби утворився не просто набір літер без змісту, а саме нове слово, яке називає інший предмет. Коли дитина робить свій вибір, то проводить потрібну заміну. Після цього дитина проходить на наступний етап, де буде нове початкове слово та інший набір букв, з яких теж треба вибрати одну для того, щоб нею замінити певну літеру першого слова, утворивши якесь інше. Таким чином, дитина, рухаючись між етапами завдання, навчиться як досить вільно працювати з буквами, так і вивчить слова, які відрізняються між собою мінімально – буквально одним символом, при тому що вони є зовсім різними за значенням.
Учень/учениця:
- виконує усно звуковий і звуко-буквений аналіз слів та будує звукові моделі слів з 5-8 звуків, в тому числі з подвоєними, м’якими, пом’якшеними приголосними, диграфами, дифтонгами і апострофом;
- виконує аналітико-синтетичні і конструктивні дії зі словами, як то: заміна, додавання, вилучення одного зі звуків слова з метою відновлення слова або зміни його значення.
Учень/учениця:
- правильно читає абетку, знає абеткові назви букв, відновлює пропущені літери та/або знаходить за записом потрібні літери в абетці;
- розташовує 5-6 слів за абеткою з орієнтацією на першу букву.
Учень/учениця:
- правильно друкує визначені програмою слова, вимова і написання яких не розходяться;
- правильно позначає на письмі (друкує) м’якість приголосних звуків, доцільно використовуючи знак пом’якшення ("ь") та букви "я", "ю", "є", "і";
- розуміє різницю між вимовою і написанням слів, що пишуться за вивченими правилами (слова з ненаголошеними голосними, з апострофом перед "я", "ю", "є", "ї").