Фразеологізми є особливими елементами мови. Поєднуючись тільки якимось певним чином, слова у рамках сталого виразу змінюють значення і поєднуються у одну структуру. У цьому різниця між фразеологізмом та словосполученням: у останньому слова хоча й повʼязаін між собою, але залишаються окремими одиницями мови. У сталому ж виразі значення зберігається лише при наявності всіх елементів, і це значення – спільне та загальне для всього фразеологізму. Використовуються ж вони для того, щоб додати у мову образності, посилити ефект висловлювання, акцентувати на ньому увагу співрозмовників. Знання фразеологізмів є не лише знанням важливого культурного пласту, а й є суто практичним та корисним у буденному застосуванні. У ході виконання цього завдання дитина навчиться знаходити у звичайних репліках, які вона сама могла не один раз чути від батьків, вчителів та друзів, сталі вирази. На екрані перед учнем міститься нове для кожного наступного етапу завдання речення. Над ним є формулювання завдання. Там вказано, яке значення мусить мати той фразеологізм, який треба знайти в реченні. Дитина читає його, це завдання, після чого шукає у фразі комбінацію слів, яка передає значення одного слова, попри те, що слова, які входять до складу цього словосполучення, далекі від значення цього одного слова. Власне, можливість підібрати до фразеологізму одне слово-синонім і є головним способом пошуку таких конструкцій. Коли дитина виділяє всі слова, які входять до сталого виразу, то проходить на наступний етап. Над кожним реченням є спеціальна кнопка. Натискання на неї викличе звукове відтворення реченням, тож дитина вчитиметься шукати фразеологізм ще й на слух.
Учень/учениця:
- розрізняє на слух мовні одиниці: звуки, склади, слова, словосполучення, речення; встановлює їхню кількість;
- виявляє на слух мовні одиниці, вимовлені з порушенням правил вимови, або із зазначеними у завданні прикметами.
Учень/учениця:
- розуміє різницю між офіційним та неофіційним використанням мови, визначає пряме і переносне значення слів і фраз з використанням контекстних підказок.
Учень/учениця:
- використовує контекст речення як ключ до значення слова або фрази;
- виділяє та правильно використовує синоніми, антоніми, омоніми.
Учень/учениця:
- виконує певні навчальні дії на основі прослуховування чи читання слів та фраз.