Існують сталі вислови, які використовуються у певних ситуаціях для розмови. Ці вислови передають певні емоції або описують різні ситуації чи просто є доречними у спілкуванні. У ході виконання цього завдання дитина вчитиметься їх використовувати. На екрані перед учнем міститься кілька висловів, які є частиною діалогу, тобто реплікою одного з персонажів. Зображення його разом з іншим героєм певної ситуації знаходиться поруч, з боку. У завданні, формулювання якого знаходиться над стовпчиком реплік та малюнком, вказано, що саме це за ситуація: прощання чи зустріч, комплімент чи сварка. Відповідно саме на назву ситуації і треба орієнтуватись, тоді як малюнок подається лише для посилення образності та стимуляції уяви дитини. Учень вибирає ту фразу, яка відповідає ситуації – може використовуватись у ній, є доречною та підходящою за сенсом. Коли дитина вибирає потрібну фразу, вона зʼявляється у діалоговій хмаринці одного з героїв сюжету. Таким чином, дитина бачить, як ця фраза вписується у ситуацію. Коли дитина робить правильний вибір, то проходить на наступний етап, де як ситуація, так і варіанти фрази будуть вже іншими. За допомогою виконання цього завдання дитина навчиться підбирати правильні слова у будь-якому випадку життя і розуміти, коли треба казати «до побачення», а коли – «вітаю». Важливо, що певний акцент у цій вправі робиться на культурі поведінки, а також на ввічливості, адже людям, що взаємодіють, має бути приємно знаходитись у одному просторі.
Учень/учениця:
- виділяє у предметах, мовних одиницях головні і другорядні ознаки;
- встановлює тотожність, схожість і відмінність між кількома предметами, мовними одиницями чи явищами;
- виконує логічне групування предметів, мовних об’єктів (за видовими і родовими ознаками, вилучає «зайвий» серед чотирьох-п’яти однорідних);
- встановлює логічну послідовність викладу подій;
- переносить знання і способи діяльності в нову ситуацію.
Учень/учениця:
- володіє мовним етикетом відповідно до ситуації (привітання, прохання, вибачення, подяка, комплімент, звертання);
- вміє поводитися у громадських місцях.
Учень/учениця:
- розуміє і прагне до набуття таких рис, як мужність, радість за інших, правдивість, скромність (фразеологізми, прислів'я, приказки, загадки).