Форма предметів навколишнього середовища зазвичай досить складна, бо містить у собі багато деталей та сторін, які можуть трохи відрізнятись між собою. Але при цьому форми предметів співвідносяться одна з одною (їх можна порівняти, а з однієї фігури можна зробити іншу, якщо додати у її форму нові елементи чи змінити вже існуючі) та можуть мати певні чіткі асоціації. Ця вправа допомагає дитині використовувати форму предметів як ознаку для порівняння. Учень бачить на екрані кілька обʼєктів. Над цими малюнками пунктирною лінією зображено певну просту фігуру, наприклад, квадрат або коло. Завдання, яке ставиться перед дитиною, полягає у тому, щоб визначити, який з зображений предметів більше пасує за своєю формою намальованій пунктиром фігурі. Виконання цієї вправи потребує від дитини аналітичних здібностей та вміння знаходити асоціативний звʼязок, бачачи спільні елементи у різних обʼєктах. Коли учень обирає з двох зображених предметів той, чия форма пасує пунктирній фігурі, то переходить до наступного рівня вправи, на якому бачить на екрані вже інші предмети та мусить порівняти їхню форму вже з новою фігурою.
Учень/учениця: вживає та розуміє всі частини мови (іменники, дієслова, прикметники, числівники, службові слова)
Учень/учениця: розуміє та вживає слова різної складності, синоніми, антоніми, фразеологічні звороти, прислів'я, загадки.
Учень/учениця: добирає найбільш точні слова відповідно до ситуації мовлення; називає ознаки, якості, властивості предметів, явищ, подій.
Учень/учениця: має збалансований словниковий запас з різних освітніх ліній: "Особистість дитини", "Дитина в соціумі", "Дитина у природному довкіллі", "Гра дитини", "Дитина у світі культури", "Дитина у сенсорно-пізнавальному просторі".
Учень/учениця: визначає або уточнює значення невідомих і багатозначних слів і фраз в межах текстів, призначених для дитячого садка; визначає нові значення для знайомих слів і застосовує їх.
Учень/учениця: використовує слова і фрази, вивчені через бесіди, читання.