Окрім зовнішніх рис, які видно з першого погляду, існують ознаки, які предмет має за своїм призначенням. Наприклад, для їжі однією з головних ознак є її смакові якості або ж поживність. Отже, обʼєкти можуть групуватися не тільки за спільними прикметами зовнішнього вигляду, а й за іншими ознаками. Це завдання вчить дитину виділяти ці ознаки та використовувати їх для групування обʼєктів. На екрані учень бачить кілька предметів, серед яких є ті, що мають спільні риси, наприклад, вони використовуються у одній царині, або ж виготовлені з одного матеріалу. При цьому за формою, кольором та розміром вони можуть відрізнятись один від одного, але саме їх має залишити дитина, тоді як останній предмет, що є зайвим у ряду, треба прибрати. Після того, як учень виконає цю дію, він переходить на наступний рівень вправи, де на нього чекатиме вже інший предметний ряд з одним зайвим обʼєктом у ньому. Це завдання розвиває аналітичні здібності дитини та її вміння робити логічні висновки згідно з певними критеріями. Важливо, що у ході виконання цього завдання дитина сама визначає критерії відбору, що потребує від неї певних знань предметів оточуючого світу
Учень/учениця: добирає найбільш точні слова відповідно до ситуації мовлення; називає ознаки, якості, властивості предметів, явищ, подій.
Учень/учениця: розподіляє об'єкти за категоріями (їжа, форми, тварини...), розуміє семантичну спорідненість частин та цілого.