Українська мова містить сотні тисяч різних слів, більшість з яких також мають ще й різні форми. У писемній мові більшість з них, крім омонімів та багатозначних слів, мають різну форму, тобто різне написання. Проте сам набір букв, який використовується для втілення такого лексичного багатства, не дуже великий – всього 33 літери алфавіту. Дитина має розуміти, що одні й ті самі букви використовуються для написання абсолютно різних і не повʼязаних між собою слів. На екрані для цього зображено два слова. Учень має прочитати їх та виявити, які з букв, що будують ці слова, є спільними для них. Виділивши ці букви, учень переходить до наступного етапу вправи, на якому треба виконати аналогічне завдання, але вже з іншими словами. Всі букви мають цікаве графічне оформлення та розфарбовані у різні кольори, хоча колір однакових букв у різних словах здебільшого співпадає, що є додатковою допомогою для дитини у виконання цієї вправи. До наступного етапу завдання учень переходить незалежно від того, чи вірні літери він виділив на минулому. Це завдання допомагає дитині краще зрозуміти сутність літер та оволодіти цим інструментом для вираження слів на письмі.
Учень/учениця: знає алфавітні назви літер, розрізняє їх на слух та вигляд.
Учень/учениця: розпізнає літери і звуки, розрізняє приголосні та голосні фонеми.