Слова в українській мові мають досить різноманітну, цікаву, а відтак і вельми непросту систему узгодження. Коли учень звикне до неї, то узгоджуватиме слова легко, не задумуючись, але поки що важливо, аби дитина тренувала це вміння, що стане у нагоді як з академічної, так і з практичної точки зору, адже учню буде простіше формулювати свої думки та ідеї. Говорячи про систему узгодження, треба памʼятати про те, що між собою повʼязані не тільки слова, які належать до однієї частини мови, а й до різних, причому кожне – своїм чином. Наприклад, якщо іменник чоловічого роду, то дієслово, яке виражає дію, яку названий цим іменником обʼєкт виконував у минулому, має закінчення «в», наприклад, «стріляв», «косив», «бігав», натомість якщо цей іменник жіночого роду, то дієслово матиме відповідне закінчення «ла»: «бігала», «косила» тощо. У ході виконання цього завдання дитина закріпить своє вміння вибирати правильні закінчення при узгодженні слів, що належать до різних частин мови і мають різні способи вираження граматичних категорій. На кожному етапі завдання перед учнем міститься фраза, яка складається з двох таких слів. Одне є повним – у ньому є всі потрібні граматичні категорії. Друге – неповним, адже у ньому пропущено закінчення, на місці якого знаходиться порожня клітинка. Туди треба вставити потрібне закінчення, вибравши його серед кількох варіантів. Коли дитина робить цей вибір та переміщує правильне закінчення, то проходить на наступний етап, де треба буде виконати аналогічні дії з новим словосполученням. Кожне супроводжується своїм малюнком для урізноманітнення вправи та стимуляції уяви дитини.
Учень/учениця використовує загальновживані іменники, власні назви (з великої літери); вживає іменники в одині та множині та вміє складати з ними різні синтаксичні конструкції (словосполучення, речення).
Учень/учениця доцільно вживає дієслова, щоб передати події минулого, теперішнього чи майбутнього.
Учень/учениця впізнає і розрізнює слова – назви предметів, ознак, дій; ставить до слів питання хто? що? який? яка? яке? які? що робить? що роблять? співвідносить слово і зображення відповідного предмета, дії, ознаки; вибирає з-поміж 2-3 слів те, якому відповідає тлумачення, вживає та розуміє лексичні конструкції різної складності.
Учень/учениця використовує зміну закінчень у слові, щоб утворити множину іменника, узгодити між собою слова в словосполученнях і реченнях.
Учень/учениця узгоджує слова у словосполученнях згідно з мовними нормами.