Просто запамʼятати, які саме обʼєкти є живими, а які – ні, дитина не зможе через те, що у оточуючому світі надто багато цих самих обʼєктів. Тож замість того, щоб окремо вивчати належність предметів до тої чи іншої категорії, учень має зрозуміти властивості живого або неживого. Цьому й присвячено дану вправу, яка має формат загадок. На екрані перед дитиною міститься опис обʼєкта. Він трохи схожий на загадку: описано, які у обʼєкта є властивості, хоча сам він не називається. За описом і треба його визначити серед кількох варіантів, що подаються під текстом. Серед варіантів є як живі істоти, так і неживі обʼєкти. Учень вибирає той, який підходить під опис і аналізує: чи він є істотою, чи ні. Коли дитина це зробить, то обовʼязково запамʼятає звʼязок властивостей обʼєкта та тим, чи він належить до розряду живих. Після того, як учень зробить свій вибір, він пройде на наступний етап завдання, де треба буде виконати аналогічні дії, щоправда опис буде іншим, як і варіанти відповіді. Якщо на попередньому етапі треба було за описом знайти живу істоту, то на новому – неживу. Ця вправа має досить яскраво виражений ігровий аспект, адже дитина рухається між рівнями, просто знаходячи розгадку на питання на кожному з них. Але, роблячи це, учень неодмінно запамʼятає загальні для всіх живих істот риси, за допомогою знання яких, дитина в майбутньому, зіштовхнувшись з нових обʼктом, зуміє визначити, чи він відноситься до істот, чи ні.
Учень/учениця використовує загальновживані іменники, власні назви (з великої літери); вживає іменники в одині та множині та вміє складати з ними різні синтаксичні конструкції (словосполучення, речення).
Учень/учениця створює та поширює різними частинами мови розповідні, питальні, спонукальні та окличні речення.
Учень/учениця впізнає і розрізнює слова – назви предметів, ознак, дій; ставить до слів питання хто? що? який? яка? яке? які? що робить? що роблять? співвідносить слово і зображення відповідного предмета, дії, ознаки; вибирає з-поміж 2-3 слів те, якому відповідає тлумачення, вживає та розуміє лексичні конструкції різної складності.
Учень/учениця доповнює речення 1-2 словами за змістом, обираючи із запропонованих.