Час – це граматична категорія, яка властива тільки дієсловам. Це робить її в деякому сенсі унікальною, а відтак – більш складною для сприйняття, адже дитина тільки зараз, вивчаючи цю частину мови, працюватиме з часом, хоча завдяки тому, що дієслово є одним із центрів при будуванні речення, практика учню гарантована. Згідно зі шкільною програмою учень вивчає три основні часи української мови: минулий, теперішній та майбутній. Зрозуміти їхнє значення надзвичайно легко: дієслова відповідного часу називають процес чи дію, яка відбувається відповідно у минулому, відбувається зараз або буде відбуватись потім відносно моменту мовлення. У ході виконання цього завдання дитина практикуватиметься у тому, щоб розпізнавати дієслова певного часу. На екрані перед учнем міститься речення – нове для кожного наступного етапу вправи. Воно є повноцінною фразою, яка містить закінчену думку та повідомляє про щось. У завданні формулювання якого є над реченням, вказано, яке саме дієслово треба знайти – у минулому, теперішньому або майбутньому часі. Зробити це дитині буде досить легко, адже всі речення прості, і дієслово там буде тільки одне – для кожного речення. Тож, якщо у завданні вказано, що треба знайти таке, яке описує дію, що відбувається зараз, то учню досить просто знайти та виділити єдине дієслово. Проте завдяки цій вправі учень добре запамʼятає, які саме граматичні форми властиві дієсловам в залежності від описаного ними часу. Коли учень робить свій вибір, то проходить на наступний етап, де треба буде знайти та виділити дієслово вже в іншому часі, ніж на попередньому рівні.
Учень/учениця доцільно вживає дієслова, щоб передати події минулого, теперішнього чи майбутнього.
Учень/учениця створює та поширює різними частинами мови розповідні, питальні, спонукальні та окличні речення.
Учень/учениця впізнає і розрізнює слова – назви предметів, ознак, дій; ставить до слів питання хто? що? який? яка? яке? які? що робить? що роблять? співвідносить слово і зображення відповідного предмета, дії, ознаки; вибирає з-поміж 2-3 слів те, якому відповідає тлумачення, вживає та розуміє лексичні конструкції різної складності.
Учень/учениця визначає кількість слів у реченні з 1-4 слів, складає прості речення (до 5 слів), у тому числі зі службовими частинами мови.
Учень/учениця знає розклад дня, правила особистої гігієни, самообслуговування.