Після того, як учень вже пройшов тему звуків та окремих літер, які виражають ці звуки на письмі, наступний крок у вивченні мови – це опрацювання теми складів. Склад – це комбінація звуків і відповідних літер, з яких будується слово. Склад є проміжною ланкою між, власне, поодинокою буквою та цілим словом. Різноманіття складів велике, адже нема жодних обмежень на літери, які можуть входити до його складу. Проте є важливий нюанс, який визначає правила аналізу складів. Справа в тому, що повноцінним складом вважається тільки той, де є голосний звук і відповідна літера. Отже голосна може бути складом сама по собі. Якщо ж до неї приєднується приголосний, то тільки попередній. Наступний після голосної приголосний вважається частиною складу тільки у випадку, якщо після нього нема голосної. У ході виконання цього завдання дитина ознайомиться зі складами і навчиться їх розпізнавати. На кожному етапі завдання перед учнем на екрані міститься зображення певного слова – нового на кожному рівні. У завданні, яке є над цим словом, вказано, що за склад має виділити дитина, наприклад, перший чи останній. Відшукати його досить просто: треба знайти перший або останній (відповідно до завдання) голосний звук і відповідну літеру, після чого виділити її та сусідній приголосний, якщо він є у цьому слові.
Учень/учениця використовує загальновживані іменники, власні назви (з великої літери); вживає іменники в одині та множині та вміє складати з ними різні синтаксичні конструкції (словосполучення, речення).
Учень/учениця поділяє на склади слова з двох – трьох складів, поєднує окремі звуки (2-4) у склад відповідної структури.
Учень/учениця впізнає і розрізнює слова – назви предметів, ознак, дій; ставить до слів питання хто? що? який? яка? яке? які? що робить? що роблять? співвідносить слово і зображення відповідного предмета, дії, ознаки; вибирає з-поміж 2-3 слів те, якому відповідає тлумачення, вживає та розуміє лексичні конструкції різної складності.