Особливість іменників полягає у тому, що з їхньою допомогою називаються різні обʼєкти: як ті, що належать до живої природи, так і неживі предмети оточуючого світу. Відтак дуже важливо, щоб дитина навчилась відрізняти істоти від неістот. Граматична категорія роду властива всім іменникам, в чому, до речі, відмінність української мови від багатьох інших. Тож єдиний спосіб відрізнити істот від неістот – лексичний. Дитина має згадати, чи обʼєкт, названий тим чи іншим словом, є живим. У ході виконання цього завдання учень тренуватиметься це робити з обʼєктами, що зображені візуально. На екрані перед дитиною є кілька картинок. Біля кожної є кнопка, натиснувши на яку учень почує відповідне слово – назву цього обʼєкта. Таким чином дитина повʼязує візуальний ряд зі словесним. Проте акцент, звісно, робиться саме на картинках, адже зорові образи сприймати учню простіше, вони відразу кидаються в око, і учню легше сприйняти той критерій оцінювання, який потрібно. Завдання, яке ставиться перед дитиною у ході виконання цього завдання, полягає у тому, щоб визначити зайвий серед всіх інших обʼєкт. Тобто, якщо на всіх малюнках, окрім одного, зображено неживі обʼєкти, то саме істоту і треба виділити. І навпаки: якщо тільки один обʼєкт є неживим, то саме його і треба вибрати. Цікава особливість цієї диференціації в українській мові: рослини є живими істотами, але з лінгвістичної точки зору вони традиційно відповідають на питання «що?», а не «хто?», тож умовно причіпляються до неістот.
Учень/учениця впізнає і розрізнює слова – назви предметів, ознак, дій; ставить до слів питання хто? що? який? яка? яке? які? що робить? що роблять? співвідносить слово і зображення відповідного предмета, дії, ознаки; вибирає з-поміж 2-3 слів те, якому відповідає тлумачення, вживає та розуміє лексичні конструкції різної складності.
Учень/учениця розрізняє слова за категоріями та зрозуміє їхнє лексичне значення; співвідносить слова за категоріями за одним або кількома ключовими атрибутами; визначає зв'язок між словом та його лексичним значенням; розрізняє відтінки лексичного значення слів (наприклад, великий - гігантський).