В українській мові є кілька досить цікавих особливих випадків, які повʼязані з нетиповим використанням звуків та літер. Наприклад, є літера «ь», яка не передає на письмі жодного звуку, натомість означає, що попередній приголосний помʼякшується. Є також апостроф, котрий і не вважається буквою, а представляє з себе просто знак, що означає твердість приголосного при його сусідстві з йотованою голосною. Але більш цікавими є випадки, коли один буквений символ передає два звуки. Це, власне, згадані вище йотовані голосні, а також літера «щ», яка в українській мові завжди передає два звуки «ш» та «ч». Виникає логічне питання: чи є зворотні випадки, тобто комбінація літер, які означають один звук? Дійсно, такі випадки є – це «дз» та «дж». Ці комбінації літер промовляються як один звук завжди, коли пишуться разом. Проте це сполучення літер використовується у обмеженій кількості слів, і у ході виконання цього завдання дитина ознайомиться з більшістю з них, принаймні з тими, які вживаються дійсно активно у повсякденному житті. На екрані перед учнем на кожному етапі міститься частина такого слова. Її супроводжує ілюстрація, на які зображено обʼєкт, котрий цим словом називається. Завдання, яке ставиться перед учнем, полягає у тому, щоб вписати у порожні клітинки потрібне сполучення букв. Варіантів всього два: або «дж», або «дз». Коли учень це робить, то проходить на наступний етап до ще одного подібного слова. Рухаючись між рівнями, дитина запамʼятовує слова, в яких є ця комбінація літер.
Учень/учениця розрізняє мовні і немовні звуки, знає, що слова складаються зі звуків, що звуки на письмі позначаються буквами, усвідомлює зміну значення слова у результаті заміни одного зі звуків.
Учень/учениця вміє друкувати великі та маленькі літери
Учень/учениця впізнає і розрізнює слова – назви предметів, ознак, дій; ставить до слів питання хто? що? який? яка? яке? які? що робить? що роблять? співвідносить слово і зображення відповідного предмета, дії, ознаки; вибирає з-поміж 2-3 слів те, якому відповідає тлумачення, вживає та розуміє лексичні конструкції різної складності.