Цілісність речень як граматичної структури, яка використовується для повідомлення тієї чи іншої інформації, робить їх найбільш придатними для того, аби бути головним інструментом комунікації. Коли дитина вже ознайомилась з реченням як з самодостатньою одиницею граматики зі своїми особливими ознаками (котрі дитина вивчала за допомогою спеціальних схем), можна робити наступний крок у вивченні цієї теми, а саме – підбирати частини речення у єдине ціле. У ході виконання цього завдання дитина робитиме це з прислівʼями. На кожному етапі завдання перед учнем міститься книга народної мудрості, на одній сторінці якої перша половина прислівʼя або приказки, а на іншій половині – має бути друга. Проте інша сторінка порожня – закінчення прислівʼя нема. Є два варіанти закінчення вислову, і вони знаходяться під книгою. Завдання, яке ставиться перед дитиною, полягає у тому, щоб підібрати правильний варіант та перемістити його на порожню сторінку. Критерій вибору – змістовний. Дитина має звернути увагу на суть того повідомлення, яке подається у народній мудрості. Саме тому у вправі використовуються прислівʼя – вони досить яскраві та образні, їх можна тлумачити однозначно. Крім того у цій книзі є ілюстрації, які змінюються на кожному етапі і супроводжують прислівʼя. Ці малюнки сюжетно повʼязані зі змістом прислівʼя, тож завдяки ним можна здогадатись, який саме варіант підходить. Біля кожного словосполучення, яке подається як частина речення, є своя кнопка. Натиснувши на неї, дитина почує цю частину фрази. Завдяки наявності цих кнопок писемна мова та усна утворюють єдину систему.
Учень/учениця створює та поширює різними частинами мови розповідні, питальні, спонукальні та окличні речення.
Учень/учениця доповнює речення 1-2 словами за змістом, обираючи із запропонованих.
Учень/учениця розрізняє слова за категоріями та зрозуміє їхнє лексичне значення; співвідносить слова за категоріями за одним або кількома ключовими атрибутами; визначає зв'язок між словом та його лексичним значенням; розрізняє відтінки лексичного значення слів (наприклад, великий - гігантський).