Діалог – це спроба перенести розмову з усного мовлення на писемне. Діалог являє собою обмін репліками, питаннями й відповідями. Аби продемонструвати наявність двох (як мінімум) співбесідників, а також те, що їхні репліки повʼязані тематично та обʼєднуються в одну розмову, діалог має певні особливості оформлення. У ході виконання цього завдання дитина тренуватиметься розпізнавати діалог, відрізняючи його від інших типів тексту. На екрані перед дитиною міститься зображення розгорнутої книжки. На обох її сторінках є текст. На одній обовʼязково міститься діалог, на іншій – ні. Завдання, яке ставиться перед дитиною, полягає у тому, щоб у робоче поле, що знаходиться під книжкою, вписати номер сторінки, де є діалог. Для цього дитина має правильно проаналізувати текст на кожній зі сторінок. Діалог – це розмова хоча б двох людей. Перед реплікою іншого учасника розмови ставиться тире. Коли пряма мова закінчується, ставиться нове тире (разом з комою, крапкою, знаком питання або оклику – з чим саме залежить від ситуації), і відбувається опис ситуації поза прямою мовою. Визначити діалог досить просто – у ньому має бути хоча б дві такі репліки, які належать різним персонажам. Тут важливо уточнити: якщо репліка лише одна, то це – монолог, інший тип тексту, який відрізняється від діалогу. Репліки мають належати різним героям, тож якщо говорить лише один персонаж, просто його слова обриваються непрямою мовою, це все одно монолог. Коли школяр впише номер потрібної сторінки у робочу зону під книжкою, то пройде на наступний етап завдання, де треба виконати аналогічний набір дій, але тексти будуть зовсім іншими, як й особливості їхнього оформлення.