5.УМ.1.1.Ж. Текст
Учень/учениця:
- знає визначення тексту, називає основні ознаки його;
- розуміє відмінності тексту від висловлення;
- пояснює особливості будови тексту;
- знає особливості будови опису;
- визначає тему та основну думку готового тексту;
- складає простий план тексту;
- визначає ключові слова в тексті;
- аналізує будову тексту;
- розрізняє тексти за належністю до певного типу мовлення;
- складає або відновлює текст, додержуючись змістової та композиційної єдності;
- здійснює вибірковий переказ тексту визначеного типу.
5.УМ.2.2. Загальне уявлення про мовлення як діяльність
Учень/учениця:
- знає і пояснює зміст понять мовлення, види мовленнєвої діяльності, спілкування усне й писемне, монолог, діалог, адресат мовлення;
- знає типи мовлення, наводить приклади відповідних висловлень;
- знає вимоги до мовлення, основні правила спілкування, найпоширеніші етикетні формули;
- володіє всіма видами і типами мовленнєвої діяльності;
- сприймає й опрацьовує інформацію, подану в різних формах;
- розрізняє типи мовлення (розповідь, опис, роздум);
- визначає належність тексту (фрагменту) до певного типу мовлення;
- визначає мету спілкування, адресата мовлення;
- розрізняє офіційну й неофіційну ситуацію мовлення;
- застосовує на практиці основні правила спілкування.
R.5.1. Читання
Учень/учениця:
- знає і застосовує фонетику на рівні 5 класу та навички аналізу слів у розшифруванні тексту;
- використовує комбіновані знання всіх аналогів букв та звуків, схеми складоподілу та морфемики для читання незнайомих слів у контексті та поза контекстом;
- читає із достатньою точністю та темпом, розуміє значення прочитаного;
- читає прозу та вірші з високою точністю, відповідним темпом та логічними наголосами під час читання;
- використовує зміст для підтвердження або розпізнавання та розуміння слів.
R.5.3. Усвідомлене читання і опрацювання текстів
Учень/учениця:
- розуміє і аналізує загальну структуру тексту, виходячи з його змісту, знаходить у тексті зачин, основну частину, кінцівку (завершення);
- інтерпретує інформацію, представлену візуально, та використовує її для розуміння тексту;
- порівнює перекази текстів на основі джерела і вибирає найбільш докладний;
- самостійно формулює тему і мету (основну думку) тексту, добирає заголовок, який відповідає темі або основній думці тексту;
- виявляє в тексті слова, які містять важливі відомості тексту;
- ділить текст на частини за поданим планом і самостійно;
- має уявлення про поділ тексту на абзаци;
- аналізує в навчальній роботі тексти різних типів, ключові ідеї та подробиці.
L.5.5.а Користування словами та фразами, засвоєними в результаті читання чи прослуховування.
Учень/учениця:
- знає та використовує точні відповідні загальні академічні та спеціальні визначення, які є базовими для конкретної теми, виконує певні навчальні дії на основі прослуховування чи читання.