Навколишній світ цікавий і водночас загадковий, адже деякі його куточки залишаються настільки віддаленими і складними для дослідження, що й зараз про них мало що є відомим для широкого загалу. Антарктида — один із таких куточків планети, і дитині пропонується завдяки цій вправі дізнатися про неї щось нове. Перед учнем міститься короткий текст, що розповідає той чи інший дивовижний факт про цей материк, розташований на ПІвденному полюсі планети. Дитині пропонується відповісти на питання, чи вірить вона в те, що цей факт дійсно правдивий. Учень читає питання та згадує те, що йому відомо про Антарктиду, після чого він робить свій вибір. Ця вправа заохочує дитину до саморозвитку. Кожен факт є інформативним, але він більше інтригує, бо дитині неодмінно хочеться дізнатися, чому Антарктида вважається найвищим материком, якщо у світі повно гір, або дізнатися подробиці про якийсь інший наведений факт. Кожен короткий текст супроводжують малюнки на цю тематику.
Учень/учениця:
- сприймає, аналізує, оцінює прочитані чи почуті відомості та добирає й використовує ті з них, які необхідні для досягнення певної комунікативної мети;
- використовує українську мову як засіб формування ціннісної позиції щодо громадянського патріотизму, любові до Батьківщини, української природи, почуття гордості за свою країну, поваги до її історії, культури й історичних пам’яток, сімейних цінностей, визнання цінності здоров’я свого й інших, оптимізм у сприйманні світу;
- усвідомлює необхідність бути готовим і здатним дотримуватися морально-етичних норм стосовно дорослих і ровесників у школі, позашкільному житті, дома, суспільно корисній діяльності.
Учень/учениця:
- уявляє словесно описані предмети та явища;
- переносить раніше засвоєні знання та вміння в нову ситуацію;
- помічає й формулює проблему в процесі навчання;
- усвідомлює структуру предмета вивчення;
- робить припущення щодо способу розв’язання певної проблеми, добирає аргументи для його доведення (у нескладних випадках);
- помічає красу в мовних явищах, явищах природи, у творах мистецтва, у вчинках людей і результатах їхньої діяльності;
- критично оцінює свої вчинки, узгоджує їх із загальнолюдськими моральними нормами;
- виявляє готовність і здатність творити добро словом і ділом.
Учень/учениця:
- знає та використовує точні загальнонаукові та мовноспецифічні слова та фрази;
- вміє використовувати словник при поясненні слова або фрази, важливої для розуміння або вираження думки.