Ця вправа, як і попередня, має формат гри, водночас і цікавої, і корисної для розвитку сприйняття усного мовлення. Тематика завдання — підводний світ, і розповідати про нього будуть водолази. На кожному етапі буде двоє цих персонажів, і кожен розповідатиме свій текст, тож інформаційне навантаження зросте вдвічі в порівнянні з першим завданням циклу. Школяр натискає на кнопки, що відтворюють промови водолазів по черзі, слухає тексти і визначає, який із них відповідає темі, що прямо називається у формулюванні завдання. Наприклад, треба вибрати, який текст розповідає про підводних хижаків. Тоді школяр прослуховує текст про водорості, а потім — про акул, і розуміє, що підходить другий із них. Не досить просто вибрати потрібного підводника. Треба допомогти йому, скажімо, перекотити велетенську перлину до мушлі. Така механіка виконання завдання посилює ігровий аспект та робить вправу більш інтерактивною. А ще вона стимулює концентрацію, адже дитині доводиться працювати на двох рівнях, візуальному та звуковому, однаково активно.
Учень/учениця:
- розрізняє на слух мовні одиниці: слова, словосполучення, речення;
- виявляє на слух мовні одиниці, вимовлені з порушенням правил вимови або узгодження складових, або відповідні зазначеним в завданні прикметам;
- слухає і розуміє усне висловлювання, фіксує початок і кінець, визначає на слух кількість речень у тексті;
- відповідає на запитання за змістом прослуханого;
- демонструє розуміння прослуханого тексту, виконуючи навчальні дії.
Учень/учениця:
- аналізує мовні й позамовні поняття, явища, закономірності;
- порівнює, узагальнює їх;
- виділяє головне з-поміж другорядного;
- здобуває інформацію з різноманітних джерел (довідкової, художньої літератури, ресурсів Інтернету тощо), здійснює бібліографічний пошук, працює з текстами вивчених типів, стилів і жанрів мовлення;
- систематизує, зіставляє, інтерпретує готову інформацію;
- моделює мовні й позамовні поняття, явища, закономірності.
Учень/учениця:
- уявляє словесно описані предмети та явища;
- переносить раніше засвоєні знання та вміння в нову ситуацію;
- помічає й формулює проблему в процесі навчання;
- усвідомлює структуру предмета вивчення;
- робить припущення щодо способу розв’язання певної проблеми, добирає аргументи для його доведення (у нескладних випадках);
- помічає красу в мовних явищах, явищах природи, у творах мистецтва, у вчинках людей і результатах їхньої діяльності;
- критично оцінює свої вчинки, узгоджує їх із загальнолюдськими моральними нормами;
- виявляє готовність і здатність творити добро словом і ділом.
Учень/учениця:
- знає та використовує точні загальнонаукові та мовноспецифічні слова та фрази;
- вміє використовувати словник при поясненні слова або фрази, важливої для розуміння або вираження думки.