Урок «Спіймай слово» тренуватиме вміння учня визначати відміну іменників, але в цікавій ігровій формі.
За родом, типом основи та закінченням іменники належать до однієїз чотирьох відмін. І відміна — це іменники чоловічого, жіночого та спільного родів із закінченням -а(-я) (рука, Галина, пісня). До II відміни належать іменники чоловічого роду з нульовим закінченням або із закінченням —о, середнього роду із закінченням -о, -е, -я (день, дядько, життя). III відміна — це іменники жіночого роду з нульовим закінченням та іменник «мати» (тінь, папороть). До IV відміни належать іменники середнього роду на -а(-я), у яких при відмінюванні з’являються суфікси -ат-, -ят-, -єн- (курча — курчати).
На екрані перед дитиною знаходиться персонаж, який пускає мильні бульбашки. На кожній з них написане слово. Учень має знайти всі бульбашки зі словами, які належать до потрібної відміни, і натиснути на них. Іменники якої відміни потрібно шукати, вказано у верхній частині екрана, над ілюстрацією. В кожному слайді учень має знайти від двох до чотирьох іменників.
Отже, переходячи від слайду до слайду, дитина засвоїть на практиці поділ іменників на відміни, а також тренуватиме вміння зосередитись і розширить словниковий запас.
Учень/учениця:
- знає морфологічні ознаки іменника;
- розуміє особливості відмінювання іменників кожної відміни, іменників, що мають форму лише множини;
- знає написання й відмінювання чоловічих і жіночих прізвищ, імен по батькові, не- з іменниками, написання іменників-власних назв, правопис суфіксів іменників;
- знаходить іменники в реченні;
- визначає належність іменника до певного роду, відмінкову форму та число іменників;
- класифікує іменники за родами, відмінами, групами;
- доречно використовує іменники всіх числових та відмінкових форм;
- виявляє закономірності у правописі відмінкових закінчень іменників певної відміни та іменників, що мають лише форму множини;
- визначає в іменниках вивчені орфограми;
- помічає й виправляє граматичні та орфографічні помилки, обґрунтовує написання вивченими правилами;
- користується орфографічним словником.
Учень/учениця:
- визначає головне;
- класифікує і групує вивчений матеріал;
- знаходить і пояснює причиново-наслідкові зв’язки;
- користується прийомами осмисленого запам’ятовування (план, опорні слова);
- виконує творчі завдання; застосовує мисленнєві операції, мовні знання і мовленнєві вміння в життєвих ситуаціях для розв’язання важливих проблем.