Цей урок в ігровій формі акцентує увагу дитини на правильному написанні деяких іменників. Кожне слово, що міститься в завданні, має певну особливість: апостроф, м’який знак, подвоєння приголосних, наближення ненаголошених голосних до інших під час вимови тощо. Оскільки дитина вже виконувала завдання, запропонована гра допоможе узагальнити її знання.
На екрані перед учнем знаходиться яскрава ілюстрація, де зображено дві доріжки для автоперегонів. На кожній із них знаходиться автомобіль і три слова, написані правильно або неправильно. Дитина має обрати переможця — машинку, яка на своєму шляху зустріла більше правильно написаних слів, і натиснути на неї. Після цього з’явиться наступне завдання.
Виконуючи подібні ігрові завдання, учень вчиться
застосовувати різні правила правопису іменників на практиці, тренує уважність і зосередженість.
Учень/учениця:
- знає морфологічні ознаки іменника;
- розуміє особливості відмінювання іменників кожної відміни, іменників, що мають форму лише множини;
- знає написання й відмінювання чоловічих і жіночих прізвищ, імен по батькові, не- з іменниками, написання іменників-власних назв, правопис суфіксів іменників;
- знаходить іменники в реченні;
- визначає належність іменника до певного роду, відмінкову форму та число іменників;
- класифікує іменники за родами, відмінами, групами;
- доречно використовує іменники всіх числових та відмінкових форм;
- виявляє закономірності у правописі відмінкових закінчень іменників певної відміни та іменників, що мають лише форму множини;
- визначає в іменниках вивчені орфограми;
- помічає й виправляє граматичні та орфографічні помилки, обґрунтовує написання вивченими правилами;
- користується орфографічним словником.
Учень/учениця:
- аналізує мовні й позамовні поняття, явища, закономірності;
- порівнює, узагальнює їх;
- виділяє головне з-поміж другорядного;
- здобуває інформацію з різноманітних джерел (довідкової, художньої літератури, ресурсів Інтернету тощо), здійснює бібліографічний пошук, працює з текстами вивчених типів, стилів і жанрів мовлення;
- систематизує, зіставляє, інтерпретує готову інформацію;
- моделює мовні й позамовні поняття, явища, закономірності.