Урок «Як назвати катер?» в ігровій формі актуалізує знання учня щодо відмінювання займенників. В українській мові займенники «наш», «всякий», «інший», «сам», «який», «котрий» і подібні відмінюються, як прикметники твердої групи, «їхній» — як прикметники м’якої групи (наш, нашого, нашому, нашим і так далі). Займенники «скільки» і «стільки» відмінюються, як числівник два (скільки, скількох і т. д.), зворотний займенник «себе» не має називного відмінка. Особливістю відмінювання особових займенників «він», «вона», «воно», «вони» є поява в них після прийменників та в орудному відмінку початкового н (він — ним).
Ліворуч на екрані перед дитиною знаходиться персонаж, який вимовляє займенник у непрямому відмінку (це всі відмінки, крім називного і кличного). Учень має поставити цей займенник у називний відмінок і записати його, без лапок і крапки в кінці, на катері в спеціальному рядку.
Записуючи слово за словом впродовж уроку, дитина актуалізує свої знання з теми «Відмінювання займенників», пригадає всі особливості зміни цієї частини мови у непрямих відмінках. Крім того, такі завдання чудово розвивають логічне мислення і кмітливість, поповнюють словниковий запас учня.
Учень/учениця:
- знає й розуміє значення займенника;
- знає морфологічні ознаки займенників;
- знаходить займенники в тексті;
- відрізняє займенники від інших частин мови;
- правильно визначає розряд займенників;
- утворює неозначені й заперечні займенники;
- відмінює правильно займенники різних розрядів;
- пояснює правопис займенників правилами;
- помічає й виправляє помилки в написанні та вживанні займенників;
- використовує займенники для зв’язку речень у тексті;
- правильно поєднує займенники з прийменниками.
Учень/учениця:
- доречно використовує всі розряди займенників у реченнях і текстах;
- влучно використовує зворотний займенник «себе»;
- розпізнає та вміє виправляти недоречне вживання займенників;
- доречно вживає особові займенники, змінює їх за відмінами відповідно до змісту речення;
- розпізнає відхилення від доречного типу або стилю мовлення у власних та чужих письмових текстах, а також вміє виправляти їх.