Цей урок в ігровій формі акцентує увагу учня на власне українській лексиці. Власне українські слова – найбільший прошарок слів, і саме вони формують національні ознаки мови. Тобто для досконалого володіння мовою потрібно знати їх якнайбільше і доречно використовувати у мовленні.
На екрані перед учнем знаходиться яскрава ілюстрація, на якій зображений добрий чарівник. Учень має вгадати, яке слово задумав персонаж. Зверху на картинці розташовані дерев’яні дощечки з літерами. Переставляючи їх місцями, учень має утворити з них слово і натиснути кнопку «Готово». Тоді з’явиться нова ілюстрація і дощечки з новими літерами.
Утворюючи в кожному слайді нове власне українське слово, учень тренує кмітливість, уважність і посидючість, а також поповнює свій словниковий запас.
Учень/учениця:
- знає та розуміє значення основних термінів розділу;
- пояснює лексичне значення слова;
- розуміє причини вилучення з активного вжитку застарілих слів та появи того чи іншого неологізму;
- пояснює відмінність між термінами та професійними словами;
- розрізняє слова за походженням;
- замінює іншомовне слово українським відповідником;
- розрізняє активну й пасивну лексику;
- розпізнає серед застарілих слів архаїзми та історизми;
- розрізняє слова загальновживані та стилістично забарвлені;
- редагує речення, у яких допущено лексичні помилки;
- знає, що вивчає фразеологія;
- розуміє та пояснює значення фразеологізмів;
- визначає фразеологізми в реченнях;
- використовує доречно фразеологізми;
- добирає фразеологічні синоніми та антоніми;
- визначає синтаксичну роль фразеологізмів у реченнях;
- редагує речення, у яких фразеологізми вжито неправильно.
Учень/учениця:
- аналізує мовні й позамовні поняття, явища, закономірності;
- порівнює, узагальнює їх;
- виділяє головне з-поміж другорядного;
- здобуває інформацію з різноманітних джерел (довідкової, художньої літератури, ресурсів Інтернету тощо), здійснює бібліографічний пошук, працює з текстами вивчених типів, стилів і жанрів мовлення;
- систематизує, зіставляє, інтерпретує готову інформацію;
- моделює мовні й позамовні поняття, явища, закономірності.
Учень/учениця:
- знає та використовує точні загальнонаукові та мовноспецифічні слова та фрази;
- вміє використовувати словник при поясненні слова або фрази, важливої для розуміння або вираження думки.