Цей урок вдосконалюватиме вміння учня правильно змінювати закінчення іменника у кличному відмінку, тренуватиме увагу та кмітливість.
Звертаючись до кого-, чого-небудь, українці вживають іменники в кличному відмінку. Його правильне вживання є одним з основних виявивів досконалого володіння мовою. Іменники можуть мати в кличному відмінку однини закінчення -о, -е, -є, -у, -ю.
На екрані дитина бачить білий фон. Знизу ліворуч знаходяться літери в хаотичному порядку. Учень має перетягнути літери на білий фон так, щоб з них утворився іменник. Праворуч, під білим фоном, знаходиться персонаж. Учень має поставити утворене слово в потрібний відмінок і вписати в спеціальну хмарку поряд с персонажем. В який відмінок потрібно поставити іменник, вказано у завданні над білим фоном.
Під час виконання цього завдання учень вдосконалить вміння використовувати кличний відмінок, розширить словниковий запас.
Учень/учениця:
- знає морфологічні ознаки іменника;
- розуміє особливості відмінювання іменників кожної відміни, іменників, що мають форму лише множини;
- знає написання й відмінювання чоловічих і жіночих прізвищ, імен по батькові, не- з іменниками, написання іменників-власних назв, правопис суфіксів іменників;
- знаходить іменники в реченні;
- визначає належність іменника до певного роду, відмінкову форму та число іменників;
- класифікує іменники за родами, відмінами, групами;
- доречно використовує іменники всіх числових та відмінкових форм;
- виявляє закономірності у правописі відмінкових закінчень іменників певної відміни та іменників, що мають лише форму множини;
- визначає в іменниках вивчені орфограми;
- помічає й виправляє граматичні та орфографічні помилки, обґрунтовує написання вивченими правилами;
- користується орфографічним словником.
Учень/учениця:
- визначає головне;
- класифікує і групує вивчений матеріал;
- знаходить і пояснює причиново-наслідкові зв’язки;
- користується прийомами осмисленого запам’ятовування (план, опорні слова);
- виконує творчі завдання; застосовує мисленнєві операції, мовні знання і мовленнєві вміння в життєвих ситуаціях для розв’язання важливих проблем.