Цей урок поглибить вміння шестикласника змінювати за відмінками імена, по батькові та прізвища згідно зі змістом тексту. Під час виконання завдань учень має пам’ятати, що чоловічі прізвища на -о, -ко, -енко обов’язково змінюються під час відмінювання, причому в Р. в. мають закінчення -а, -я (немає Петренка Василя). Жіночі ж прізвища на приголосний, -о, -ко, -енко під час відмінювання, навпаки, не змінюються (немає Петренко Надії).
На екрані дитина бачить білий фон із текстом. У ньому в хаотичному порядку знаходяться три різні відмінкові форми одного слова. Для зручності вони виділені різними кольорами, яскравішими, ніж текст. Учень має поміняти місцями слова в тексті у такий спосіб, щоб їхні відмінки відповідали змісту тексту.
Отже, виконуючи це завдання, дитина навчиться співвідносити відмінкові закінчення імен, по батькові та прізвищ із контекстом, збагатить свій словниковий запас і вдосконалить навички мовного аналізу.
Учень/учениця:
- знає морфологічні ознаки іменника;
- розуміє особливості відмінювання іменників кожної відміни, іменників, що мають форму лише множини;
- знає написання й відмінювання чоловічих і жіночих прізвищ, імен по батькові, не- з іменниками, написання іменників-власних назв, правопис суфіксів іменників;
- знаходить іменники в реченні;
- визначає належність іменника до певного роду, відмінкову форму та число іменників;
- класифікує іменники за родами, відмінами, групами;
- доречно використовує іменники всіх числових та відмінкових форм;
- виявляє закономірності у правописі відмінкових закінчень іменників певної відміни та іменників, що мають лише форму множини;
- визначає в іменниках вивчені орфограми;
- помічає й виправляє граматичні та орфографічні помилки, обґрунтовує написання вивченими правилами;
- користується орфографічним словником.
Учень/учениця:
- визначає головне;
- класифікує і групує вивчений матеріал;
- знаходить і пояснює причиново-наслідкові зв’язки;
- користується прийомами осмисленого запам’ятовування (план, опорні слова);
- виконує творчі завдання; застосовує мисленнєві операції, мовні знання і мовленнєві вміння в життєвих ситуаціях для розв’язання важливих проблем.