Цей урок тренуватиме вміння учня відмінювати іменники. В українській мові є сім відмінків, кожний з яких відповідає на певне питання: називний — «хто?» «що?» (весна), родовий — «кого?» «чого?» (весни), давальний — «кому?» «чому?» (весні), знахідний — «кого?» «що?» (весну), орудний — «ким?» «чим?» (весною), місцевий — «на кому?» «на чому?» (на весні), кличний — «хто?» «що?» (весно).
На екрані дитина бачить фон з двома стовпчиками. Ліворуч перераховані відмінки, а праворуч зверху розташоване слово, яке потрібно провідміняти. Учень має змінити іменник відповідно до питань відмінків і вписати потрібні форми у другий стовпчик. Особливу увагу треба звернути на давальний і місцевий відмінки, адже в деяких іменниках І відміни в них перед закінченням -і приголосні [г], [к], [х] чергуються із [з], [ц], [с] (книга — книзі).
Під час виконання цього завдання учень вдосконалить вміння відмінювати іменники, аналізувати мовні явища, тренуватиме увагу.
Учень/учениця:
- знає морфологічні ознаки іменника;
- розуміє особливості відмінювання іменників кожної відміни, іменників, що мають форму лише множини;
- знає написання й відмінювання чоловічих і жіночих прізвищ, імен по батькові, не- з іменниками, написання іменників-власних назв, правопис суфіксів іменників;
- знаходить іменники в реченні;
- визначає належність іменника до певного роду, відмінкову форму та число іменників;
- класифікує іменники за родами, відмінами, групами;
- доречно використовує іменники всіх числових та відмінкових форм;
- виявляє закономірності у правописі відмінкових закінчень іменників певної відміни та іменників, що мають лише форму множини;
- визначає в іменниках вивчені орфограми;
- помічає й виправляє граматичні та орфографічні помилки, обґрунтовує написання вивченими правилами;
- користується орфографічним словником.
Учень/учениця:
- визначає головне;
- класифікує і групує вивчений матеріал;
- знаходить і пояснює причиново-наслідкові зв’язки;
- користується прийомами осмисленого запам’ятовування (план, опорні слова);
- виконує творчі завдання; застосовує мисленнєві операції, мовні знання і мовленнєві вміння в життєвих ситуаціях для розв’язання важливих проблем.