Під час виконання цього уроку учень тренуватиметься правильно вживати іменники ІІ відміни в родовому відмінку.
Іменники II відміни чоловічого роду в родовому відмінку однини (кого? чого?) можуть мати закінчення -а(-я) або -у (-ю). Вживання того чи іншого закінчення залежить від значення іменника. За цією категорією вони поділяються на назви чітко та назви нечітко окреслених предметів і понять. До другої групи належать назви предметів, які не охоплюються зором,
не мають певних меж, назви великих споруд, територій, збірні назви, назви речовин, явищ, дій, станів, абстрактних понять тощо (горох – гороху, грім – грому). Всі інші іменники чоловічого роду ІІ відміни мають закінчення -а(-я).
На екрані дитина бачить ілюстрацію з трьома рядками слів. Всі вони є іменниками ІІ відміни чоловічого роду. Учень має подумки поставити всі слова у родовий відмінок і вибрати той рядок, де всі три слова мають в цьому відмінку закінчення -у(-ю). Дитина повинна натиснути на потрібний рядок, і програма одразу прийме відповідь.
Виконуючи всі завдання цього уроку, учень вдосконалить вміння правильно вживати в родовому відмінку слова чоловічого роду ІІ відміни, тренуватиме уважність і вміння аналізувати мовні явища.
Учень/учениця:
- знає морфологічні ознаки іменника;
- розуміє особливості відмінювання іменників кожної відміни, іменників, що мають форму лише множини;
- знає написання й відмінювання чоловічих і жіночих прізвищ, імен по батькові, не- з іменниками, написання іменників-власних назв, правопис суфіксів іменників;
- знаходить іменники в реченні;
- визначає належність іменника до певного роду, відмінкову форму та число іменників;
- класифікує іменники за родами, відмінами, групами;
- доречно використовує іменники всіх числових та відмінкових форм;
- виявляє закономірності у правописі відмінкових закінчень іменників певної відміни та іменників, що мають лише форму множини;
- визначає в іменниках вивчені орфограми;
- помічає й виправляє граматичні та орфографічні помилки, обґрунтовує написання вивченими правилами;
- користується орфографічним словником.