Метою цього уроку є повторення поняття «корінь слова». Дитина має згадати, яким чином правильно визначати його, підбираючи спільнокореневі слова.
Для того, щоб правильно визначити корінь, треба скласти ланцюжок споріднених слів. Коли учень підбере три-чотири таких слова, то легко виділить їхню спільну частину, яка і буде коренем.
Перед учнем на екрані білий фон, на якому із окремих літер складене слово. Щоб виконати завдання, дитина повинна вибрати всі літери кореня слова. Учень має подумки підібрати споріднені слова, знайти спільну частину і натиснути на кожну літеру кореня. Під білим фоном знаходиться помаранчева кнопка «Готово», її натискання дасть змогу продовжити виконання уроку.
Отже, виконуючи завдання, дитина пригадає поняття «корінь слова», зможе на практиці повправлятися у підборі спільнокореневих слів і усному його визначенні. Також цей урок добре розвиває увагу і здатність до мовного аналізу.
Учень/учениця:
- знає основні способи словотвору;
- пояснює чергування приголосних при творенні слів правилами;
- правильно записує складні й складноскорочені слова, пояснює їх правопис правилами;
- визначає способи творення слів;
- самостійно утворює нові слова вивченими способами;
- дотримується правил чергування приголосних при творенні слів;
- створює словотвірний ланцюжок;
- утворює складноскорочені слова;
- знаходить і виправляє орфографічні помилки на вивчені правила, користується орфографічним словником.
Учень/учениця:
- визначає головне;
- класифікує і групує вивчений матеріал;
- знаходить і пояснює причиново-наслідкові зв’язки;
- користується прийомами осмисленого запам’ятовування (план, опорні слова);
- виконує творчі завдання; застосовує мисленнєві операції, мовні знання і мовленнєві вміння в життєвих ситуаціях для розв’язання важливих проблем.
Учень/учениця:
- вміє інтерпретувати фігури мовлення (наприклад, персоніфікації) у контексті;
- використовує взаємозв'язок між окремими словами, щоб краще зрозуміти лексичне значення кожного слова;
- розрізняє нюанси у значеннях слів та вміє їх доречно використовувати відповідно до стилю мовлення.
Учень/учениця:
- знає та використовує точні загальнонаукові та мовноспецифічні слова та фрази;
- вміє використовувати словник при поясненні слова або фрази, важливої для розуміння або вираження думки.