Цей урок актуалізує знання дитини з теми «Правопис займенників», навчить на конкретних прикладах розрізняти, коли займенник потрібно писати окремо, разом або через дефіс.
Разом пишемо займенники з частками ні-, аби-, де-, -сь (ніхто, щось, абищо, дечий). Якщо між частками і займенником вживається прийменник, то все пишемо окремо, у три слова (ні до кого, де в кого, будь із ким). Через дефіс пишуться займенники з частками будь-, -небудь, казна-, хтозна- (будь-хто, казна-що, хтозна-чий).
Перед учнем на екрані розташований планшет, на якому знаходяться три рядки із займенниками, але всі вони написані через скісну риску. Дитина має визначити, як їх правильно написати (разом, окремо чи через дефіс), і натиснути на потрібний рядок. Який саме рядок шукати, вказано в завданні над планшетом.
Отже, виконуючи цей урок, дитина тренуватиметься правильно писати займенники, навчиться співвідносити теорію з практикою, збагатить словниковий запас.
Учень/учениця:
- знає й розуміє значення займенника;
- знає морфологічні ознаки займенників;
- знаходить займенники в тексті;
- відрізняє займенники від інших частин мови;
- правильно визначає розряд займенників;
- утворює неозначені й заперечні займенники;
- відмінює правильно займенники різних розрядів;
- пояснює правопис займенників правилами;
- помічає й виправляє помилки в написанні та вживанні займенників;
- використовує займенники для зв’язку речень у тексті;
- правильно поєднує займенники з прийменниками.
Учень/учениця:
- визначає головне;
- класифікує і групує вивчений матеріал;
- знаходить і пояснює причиново-наслідкові зв’язки;
- користується прийомами осмисленого запам’ятовування (план, опорні слова);
- виконує творчі завдання; застосовує мисленнєві операції, мовні знання і мовленнєві вміння в життєвих ситуаціях для розв’язання важливих проблем.
Учень/учениця:
- доречно використовує всі розряди займенників у реченнях і текстах;
- влучно використовує зворотний займенник «себе»;
- розпізнає та вміє виправляти недоречне вживання займенників;
- доречно вживає особові займенники, змінює їх за відмінами відповідно до змісту речення;
- розпізнає відхилення від доречного типу або стилю мовлення у власних та чужих письмових текстах, а також вміє виправляти їх.