Під час виконання завдань цього уроку дитина буде опрацьовувати випадки вживання в іменниках м’якого знака — символа, що використовується для позначення м’якості попереднього приголосного. Здебільшого вживання цього знака є очевидним, однак в українській мові зустрічаються випадки, коли вирішити, чи потрібен м’який знак у слові, буває нелегко.
На екрані знаходиться зображення кількох слів із порожніми ділянками, розташованих у стовпчик. Дитина має допомогти дівчинці чи хлопчику відшукати іменники, в яких потрібно писати м’який знак, і перенести їх у порожнє поле. Якщо учень виконає завдання правильно, перед ним відразу з’явиться наступне — з новими варіантами відповіді. Якщо ж під час виконання уроку буде допущено помилку, дитині буде показано правильний варіант відповіді.
Наявність у завданні не лише іменників, а й інших частин мови, значно ускладнює його і вчить дитину не лише правильному вживанню м’якого знака, а й вмінню відрізняти іменники від прикметників, прислівників тощо. Крім того, проходження всіх етапів цього уроку тренує уважність та зосередженість учня.
Учень/учениця:
- знає морфологічні ознаки іменника;
- розуміє особливості відмінювання іменників кожної відміни, іменників, що мають форму лише множини;
- знає написання й відмінювання чоловічих і жіночих прізвищ, імен по батькові, не- з іменниками, написання іменників-власних назв, правопис суфіксів іменників;
- знаходить іменники в реченні;
- визначає належність іменника до певного роду, відмінкову форму та число іменників;
- класифікує іменники за родами, відмінами, групами;
- доречно використовує іменники всіх числових та відмінкових форм;
- виявляє закономірності у правописі відмінкових закінчень іменників певної відміни та іменників, що мають лише форму множини;
- визначає в іменниках вивчені орфограми;
- помічає й виправляє граматичні та орфографічні помилки, обґрунтовує написання вивченими правилами;
- користується орфографічним словником.