Під час виконання цього уроку учень тренуватиметься правильно вживати іменники ІІ відміни в реченнях.
До II відміни належать іменники чоловічого роду з нульовим закінченням або із закінченням -о, середнього роду із закінченням -о, -е, -я (день, дядько, життя). Іменники II відміни чоловічого роду в родовому відмінку однини мають закінчення -а(-я) або -у(-ю). Назви чітко окреслених предметів зазвичай мають закінчення -а(-я) (ніж — ножа, водій — водія), а назви нечітко окреслених предметів і понять мають закінчення -у(-ю) (бензин — бензину, рух — руху). В орудному відмінку однини іменники ІІ відміни твердої групи мають закінчення -ом (містом), м’якої і мішаної груп — закінчення -ем (конем). У кличному відмінку однини іменники ІІ відміни зазвичай мають закінчення -у(-ю) (діду, вихователю) або -е (друже).
На екрані дитина бачить біле поле, на якому в стовпчик розташовані чотири речення. В кожному з них є іменник ІІ відміни. Учень має знайти такі слова і вибрати ті речення, де вони вжиті правильно. Дитина повинна натиснути на потрібні рядки. Їх може бути від одного до трьох.
Виконуючи всі завдання цього уроку, учень вдосконалить вміння правильно вживати іменники ІІ відміни, тренуватиме уважність і вміння аналізувати мовні явища.
Учень/учениця:
- знає морфологічні ознаки іменника;
- розуміє особливості відмінювання іменників кожної відміни, іменників, що мають форму лише множини;
- знає написання й відмінювання чоловічих і жіночих прізвищ, імен по батькові, не- з іменниками, написання іменників-власних назв, правопис суфіксів іменників;
- знаходить іменники в реченні;
- визначає належність іменника до певного роду, відмінкову форму та число іменників;
- класифікує іменники за родами, відмінами, групами;
- доречно використовує іменники всіх числових та відмінкових форм;
- виявляє закономірності у правописі відмінкових закінчень іменників певної відміни та іменників, що мають лише форму множини;
- визначає в іменниках вивчені орфограми;
- помічає й виправляє граматичні та орфографічні помилки, обґрунтовує написання вивченими правилами;
- користується орфографічним словником.
Учень/учениця:
- визначає головне;
- класифікує і групує вивчений матеріал;
- знаходить і пояснює причиново-наслідкові зв’язки;
- користується прийомами осмисленого запам’ятовування (план, опорні слова);
- виконує творчі завдання; застосовує мисленнєві операції, мовні знання і мовленнєві вміння в життєвих ситуаціях для розв’язання важливих проблем.