Цей урок присвячений темі «Займенник як частина мови» і відпрацюванню вміння розпізнавати їх на рівні тексту.
Займенником називають частину мови, яка вказує на предмети, ознаки або кількість, не називаючи їх. Займенники відповідають на питання «хто?» «що?» «який?» «чий?» «скільки?»
Перед учнем на екрані знаходиться білий фон з невеликим текстом. Під ним розташовані три варіанти розрядів займенників. Учень має прочитати текст, натиснути на всі займенники в ньому і вибрати той розряд, до якого відносяться всі займенники, під білим фоном.
Отже, проходячи цей урок, дитина закріпить свої знання щодо розрядів займенника, навчиться розпізнавати займенники в тексті і співвідносити теорію з практикою.
Учень/учениця:
- знає й розуміє значення займенника;
- знає морфологічні ознаки займенників;
- знаходить займенники в тексті;
- відрізняє займенники від інших частин мови;
- правильно визначає розряд займенників;
- утворює неозначені й заперечні займенники;
- відмінює правильно займенники різних розрядів;
- пояснює правопис займенників правилами;
- помічає й виправляє помилки в написанні та вживанні займенників;
- використовує займенники для зв’язку речень у тексті;
- правильно поєднує займенники з прийменниками.
Учень/учениця:
- доречно використовує всі розряди займенників у реченнях і текстах;
- влучно використовує зворотний займенник «себе»;
- розпізнає та вміє виправляти недоречне вживання займенників;
- доречно вживає особові займенники, змінює їх за відмінами відповідно до змісту речення;
- розпізнає відхилення від доречного типу або стилю мовлення у власних та чужих письмових текстах, а також вміє виправляти їх.