Увімкнути звуки
Вимкнути звуки
Відмінна робота!
Спробуй ще раз
0
Витрачено часу
0
Набрано балів
0 /
0
Відповідей на питання
0
Витрачено часу
0
Набрано балів
0 /
0
Відповідей на питання
Вітаємо з проходженням олімпіади
Твій шлях був унікальним, адже кожне наступне завдання залежало від виконання попереднього. Бажаємо успіхів у навчанні і чекаємо на наступній олімпіаді!
Відмінна робота!
0
Витрачено часу
0
Набрано балів
0 /
0
Відповідей на питання
Опис завдання
Пошук та аналіз помилок є досить корисним форматом вправ для вивчення тих чи інших мовних тем, і це завдання використовує його потенціал, але не для пошуку писемних помилок, а для такої ж роботи на рівні усного мовлення. Вправа має ігровий аспект, де кожен персонаж містить прикріплений до нього звуковий текст. Потрібно вибрати той, що порушує правила вимови. Це дозволить запам’ятати як ці норми, так і найбільш розповсюджені помилки у їх використанні, щоб не допускати в майбутньому.
Пов'язані стандарти
7.УМ.1.1.А. Морфологія і орфографія. Узагальнення і повторення вивченого про частини мови та їхній правопис
7.УМ.1.2.В. Літературні норми української мови
7.УМ.2.1. Аудіювання матеріалів з декількох мовних одиниць, розуміння змісту текстів різних стилів та виконання навчальних завда
L.7.1.b. Самостійні частини мови
L.7.3. Лексикологія. Фразеологія. Пряме і переносне значення. Образність мовлення
L.7.4.b. Користування довідковими матеріалами для уточнення значень слів та фраз
L.7.4.c. Розуміння зв’язків між словами, відтінків та нюансів у значенні слів
L.7.5. Користування словами та фразами, засвоєними в результаті читання чи прослуховування
Учень/учениця:
- знає правила вживання розділових знаків у вивчених синтаксичних конструкціях;
- знає та називає вивчені самостійні та службові частини мови, наводить приклади їх;
- знаходить у реченнях вивчені частини мови;
- визначає належність слова до певної частини мови, її граматичні ознаки;
- визначає у словах орфограми, обґрунтовує написання слів відповідними правилами;
- виправляє допущені помилки.
Учень/учениця:
- знає та розуміє поняття «літературна мова», «літературна норма»;
- знає норми орфоепічні, орфографічні, лексичні, фразеологічні, словотвірні, морфологічні, синтаксичні, пунктуаційні, стилістичні;
- спостерігає за мовленням, помічає порушення літературної норми;
- розрізняє поняття «літературна мова» й «діалекти», «просторіччя», «жаргон»;
- редагує речення й тексти, що містять порушення літературних норм;
- користується лінгвістичними словниками з метою вдосконалення власного мовлення.
Учень/учениця:
- обґрунтувує вибір стилю для розкриття в тексті;
- визначає на слух тему, основну думку тексту, складає простий план (визначає мікротеми, добирає варіанти заголовка);
- складає (вибирає з наданих) докладний усний переказ тексту, зокрема публіцистичного стилю з елементами роздуму (за простим планом);
- визначає на слух різні частини мови, що містяться в тексті;
- фіксує на слух порушення літературних норм і нормативної вимови;
- відповідає на запитання за змістом прослуханого;
- демонструє розуміння прослуханого тексту, виконуючи навчальні дії з його складовими з опорою на допоміжні матеріали.
Учень/учениця:
- формує і використовує доконаний й недоконаний вид дієслова;
- змінює дієслова за часом, родом і числами, вживає та розуміє лексичні конструкції з дієсловами.
- розрізняє і правильно використовує займенники, має уяву про розряди займенників, вживає їх у лексичних конструкціях;
- використовує загальновживані іменники, власні назви, відмінює іменники, виявляє близькі та протилежні за значенням, вживає їх у лексичних конструкціях;
- розрізняє і правильно вживає прислівники і прикметники;
- знає і правильно застосовує ступені порівняння прислівників;
- знає і правильно застосовує ступені порівняння прикметників, відмінює прикметники, правильно використовує їх за розрядами, вживає та розуміє лексичні конструкції з ними.
Учень/учениця:
- розуміє різницю між офіційним та неофіційним використанням мови, визначає пряме і переносне значення слів і фраз з використанням контекстних підказок;
- порівнює типи лексики за сферами вживання;
- розуміє та/або уточнює значення невідомих і багатозначних слів та фраз, виходячи з прочитання та змісту тексту, гнучко вибираючи з ряду можливих варіантів;
- демонструє розуміння образної мови, словосполучень і нюансів у значеннях слів;
- визначає, аналізує та інтерпретує фігури мовлення у контексті;
- узагальнює або конкретизує поняття і значення, добирає влучні слова і фрази, щоб досягнути потрібного ефекту;
- інтерпретує образну мову в контексті;
- розуміє та пояснює значення загальних ідіом, приказок та прислів'їв;
- використовує зв'язок між окремими словами (синонімами, антонімами), щоб краще розуміти кожне слово.
Учень/учениця:
- звертається до загальних та спеціалізованих довідкових матеріалів (енциклопедій, словників, глосаріїв, тезаурусів), як друкованих, так і цифрових для визначення його точного змісту або приналежності до частин мови;
- визначає або уточнює значення невідомих і багатозначних слів і фраз, використовуючи контекстні підказки, аналізуючи змістовні частини слів, а також звертаючись до загальних та спеціалізованих довідкових матеріалів;
- визначає або уточнює значення невідомих чи багатозначних слів та фраз на основі читання матеріалів для 7 класу, вибираючи з ряду запропонованих варіантів;
- використовує контекст (загальний зміст речення або абзацу, позицію слова або функцію у реченні) як підказку про значення слова або фрази;
- зноходить та використовує ряд загальних академічних і специфічних слів і словосполучень, достатніх для читання, письма, мовлення та слухання на рівні школи;
- демонструє незалежність у знаходженні довідкових матеріалів при зустрічі з невідомим терміном, важливим для розуміння або висловлювання;
- отримує та використовує точні загальнонаукові та специфічні визначення для певних слів та фраз;
- збирає визначення зі словників при розгляді слова або фрази, важливих для розуміння або висловлювання.
Учень/учениця
- розуміє та визначає взаємозв’язок між словами та використанням їх для опису предметів та їхніх ознак, дій, явищ тощо;
- розуміє значення простих аналогій та метафор у контексті;
- розуміє значення та взаємозв’язок слів з протилежними та схожими, але не однаковими значеннями, співвідносить слова за категоріями за одним або кількома ключовими атрибутами значення;
- визначає зв'язок між словом та його лексичним значенням;
- розрізняє відтінки лексичного значення споріднених слів, описує різницю між спорідненими словами;
- має навички вираження емоційних та оціночних відтінків.
Учень/учениця:
- знає та використовує точні відповідні загальні академічні та спеціальні визначення, які є базовими для конкретної теми, виконує певні навчальні дії на основі прослуховування чи читання слів та фраз.
Якщо ви помітили якісь проблеми, будь ласка, повідомте нам про це
О.5
Гра «Впіймай помилку»
-
0
Відповідей на питання
0
/100
Набрано балів
Це правильна відповідь!
Це неправильна відповідь!
Пауза
Результат збережено. У будь-який час Ви зможете повернутись до тренування і продовжити з того місця, де зупинились.
Повернутись до тренування
Завершити тренування
Відкрити правильну відповідь
Переглянути 1 відео, щоб отримати правильну відповідь
Дивитися
Повернутись до тренування

