Стандарти
Вимоги до мови
Володіння основами граматики та їх використання під час написання чи розмови. Демонстрація розуміння загальних принципів вживання великої літери, норм пунктуації та орфографії під час написання слів/словосполучень/речень.
-
Розрізняємо самостійні та службові частини мови
-
Розрізняємо частини мови в реченні
-
Досліджуємо вживання одних частин мови в значенні інших
-
Вибираємо прийменник у реченні
-
Доповнюємо речення влучним прийменником
-
Досліджуємо зв'язок прийменника з непрямими відмінками
-
Визначаємо, на що вказує прийменник з іншими частинами мови
-
Досліджуємо синонімічні/антонімічні зв'язки прийменників
-
Розрізняємо прийменники за походженням
-
Доповнюємо речення прийменниками, враховуючи правила милозвучності
-
Досліджуємо правопис прийменників та прийменникових сполук
-
Прийменниково-іменникові конструкції в ролі членів речення
-
Правильно використовуємо прийменники в мовленні
-
Досліджуємо будову прийменників
-
Замінюємо недоречне вживання прийменника «по»
-
Розпізнаємо сполучники
-
Роль сполучників у реченні
-
Розрізняємо сурядні і підрядні сполучники
-
Розрізняємо сполучники за будовою
-
Визначаємо групу сполучників за значенням
-
Утворюємо похідні сполучники
-
Гра «Сполучники-синоніми»
-
Пишемо сполучники правильно
-
Гра «Морфологічний розбір сполучника»
-
Розпізнаємо частки в реченні
-
Визначаємо роль часток
-
Вводимо частки в речення
-
Пишемо слова з «не» правильно
-
Розрізняємо формотворчі і словотворчі частки
-
Гра «Пошуки модальних часток»
-
Досліджуємо правопис часток
-
Розпізнаємо вигук у реченні
-
Вигуки в художній літературі
-
Розрізняємо вигуки за походженням
-
Розрізняємо вигуки за значенням
-
Досліджуємо правопис вигуків
-
Граємо у футбол
-
Підкреслюємо головний член односкладного речення
-
Доповнюємо речення словами категорії стану
-
Визначаємо лексико-семантичні групи станівника
-
Досліджуємо пунктуацію в реченнях з модальними словами
-
Визначаємо розряд модальника
-
Доповнюємо речення модальником
-
Досліджуємо модальник
-
Правильно вживаємо прийменник у мовленні
-
Вживаємо прийменники правильно
-
Розрізняємо самостійні та службові частини мови
-
Розрізняємо частини мови в реченні
-
Досліджуємо вживання одних частин мови в значенні інших
-
Визначаємо відміну іменників
-
Вказуємо спосіб творення іменників
-
Виправляємо помилки в сполученнях іменника з числівником
-
Розрізняємо загальні/власні назви, конкретне/абстракне значення
-
Записуємо іменники у формі кличного відмінка
-
Добираємо антоніми/синоніми до іменників
-
Правопис складних іменників
-
Записуємо іменники в орудному відмінку
-
Лапки у власних назвах
-
Добираємо синоніми до прикметників
-
Утворюємо прикметники
-
Утворюємо прикметники за допомогою суфіксів -ськ-, -зьк-, -цьк-
-
Утворюємо прості форми ступенів порівняння прикметників
-
Правопис складних прикметників
-
Утворюємо словосполучення з присвійним прикметником
-
Розрізняємо прикметники за розрядами
-
Розподіляємо числівники за розрядами
-
Записуємо числівники в реченні
-
Характеризуємо числівник
-
Доповнюємо слова літерами -н-, -нн-
-
Розподіляємо слова з ненаголошеними голосними
-
Правопис частки «не» з різними частинами мови
-
Досліджуємо вживання апострофа та м'якого знака у словах
-
Досліджуємо слова іншомовного походження та їхній правопис
-
Досліджуємо правопис префіксів
-
Буквосполучення ЙО, ЬО
-
Складні випадки наголосу
-
Вибираємо слова, у яких відбулося спрощення
-
Розрізняємо подовжені та подвоєні приголосні
-
Розрізняємо розряди займенників
-
Доповнюємо речення займенниками
-
Вписуємо займенник у словосполучення
-
Знаходимо займенник у тексті
-
Вибираємо словосполучення, які відповідають правопису
-
Доповнюємо речення займенником відповідно правопису
-
Доповнюємо фразеологізм займенником
-
Визначаємо синтаксичну роль займенників
-
Записуємо відмінкові форми займенників
-
Розрізняємо займенники за написанням
-
Записуємо займенник у початковій формі
-
Характеризуюємо займенник як частину мови
-
Розрізняємо дієслова та дієслівні форми
-
Записуємо дієслова у ІІІ особі множини, визначаємо дієвідміну
-
Змінюємо значення слова, змінюючи наголос
-
Тлумачимо дієслова
-
Розрізняємо дієслова за значенням
-
Вибираємо неправильно записане дієслово
-
Утворюємо антоніми за допомогою префіксів
-
Доповнюємо вислови дієслівними формами
-
Доповнюємо фразеологізми інфінітивом
-
Доповнюємо речення особовими дієсловами
-
Доповнюємо вислови дієсловами з «не»
-
Розрізняємо дієслова доконаного і недоконаного виду
-
Визначаємо особу, число, вид, час дієслів
-
Вибираємо дієслова у реченні, визначаємо вид і час кожного з них
-
Визначаємо перехідність дієслів
-
Доповнюємо речення іменником у потрібному відмінку, визначаємо перехідні дієслова
-
Визначаємо час дієслів
-
Записуємо дієслово в потрібній формі
-
Змінюємо дієслова за особами і числами
-
Визначаємо особові закінчення дієслів
-
Досліджуємо чергування приголосних в особових формах дієслів
-
Утворюємо всі можливі форми минулого часу
-
Доповнюємо речення дієсловами минулого часу
-
Визначаємо вид та форму дієслів майбутнього часу
-
Вибираємо дієслова майбутнього часу у відповідній формі
-
Доповнюємо прислів'я дієсловами майбутнього часу в потрібній формі
-
Визначаємо граматичну основу в реченнях з дієсловами в майбутньому часі
-
Доповнюємо дієслова літерами -е, -є, -и, -і
-
Розрізняємо способи дієслів
-
Знаходимо дієслова у реченні, визначаємо їхній спосіб
-
Утворюємо дієслова умовного способу
-
Утворюємо дієслова наказового способу
-
Знаходимо неправильно утворену форму наказового способу
-
Визначаємо спосіб, особу та число дієслів у реченні
-
Досліджуємо синтаксичну роль безособових дієслів
-
Розрізняємо особові дієслова та дієслова в безособовому значенні
-
Перебудовуємо речення, використовуючи безособові дієслова
-
Визначаємо спосіб творення дієслів
-
Правопис -ться, -шся в дієсловах
-
Розрізняємо прикметники та дієприкметники залежно від контексту
-
Визначаємо синтаксичну роль дієприкметника в реченні
-
Утворюємо активні дієприкметники
-
Добираємо до дієприкметника означуване слово
-
Визначаємо вид, час та стан дієприкметника
-
Знаходимо дієприкметниковий зворот у реченні
-
Розставляємо розділові знаки при дієприкметниковому звороті
-
Утворюємо пасивні дієприкметники
-
Відмінюємо активні/пасивні дієприкметники
-
Доповнюємо речення дієприкметником та характеризуємо його
-
Вибираємо безособові дієслівні форми в реченні
-
Утворюємо від пасивних дієприкметників безособові дієслівні форми на -но, -то
-
Позначаємо суфікси в дієприкметниках
-
Розрізняємо дієприкметники та віддієслівні прикметники
-
Доповнюємо речення дієприкметником з «не»
-
Досліджуємо способи заміни дієприкметників теперішнього часу
-
Помилки у вживанні дієприкметникових зворотів
-
Фразеологізми з дієприкметниками
-
Вибираємо означуване слово в реченнях з дієприкметниковим зворотом
-
Досліджуємо положення дієприкметникового звороту в реченні
-
Розрізняємо дієприкметники та дієприслівники
-
Визначаємо синтаксичну роль дієприслівників, визначаємо вид і час
-
Утворюємо дієприслівники доконаного виду
-
Утворюємо дієприслівники недоконаного виду
-
Підкреслюємо дієприслівниковий зворот
-
Розставляємо розділові знаки при одиничному дієприслівнику
-
Розставляємо розділові знаки при дієприслівниковому звороті
-
Досліджуємо написання частки «не» з дієприслівниками
-
Позначаємо дієприслівникові суфікси
-
Доповнюємо фразеологізми дієприслівниками
-
Вписуємо пропущені літери в слова
-
Утворюємо словосполучення з дієприслівником
-
Виконуємо морфологічний розбір дієприслівника
-
Помилки у вживанні дієприслівникових зворотів
-
Добираємо прислівник до слів, ставимо питання
-
Визначаємо розряди прислівників у реченні
-
Визначаємо синтаксичну роль прислівників
-
Доповнюємо речення влучним прислівником
-
Визначаємо спосіб творення прислівників
-
Утворюємо прислівники від різних частин мови
-
Досліджуємо омонімію прислівників
-
Доповнюємо речення прислівниками відповідно до правопису
-
Наголошуємо прислівники
-
Визначаємо ступінь порівняння прислівників
-
Утворюємо та записуємо ступені порівняння прислівників
-
Характеризуємо прислівник як частину мови
-
Розрізняємо прислівники за написанням
-
Вибираємо прислівникові сполуки в реченні
-
Досліджуємо правопис -и- та -і- в кінці прислівників
-
Розподіляємо прислівники за кінцевою голосною
-
Досліджуємо орфограму -н- та -нн- у прислівниках
-
Пояснюємо правопис не-/ні- з прислівниками
-
Добираємо синоніми/антоніми до прислівників
-
Лайфхаки для мандрівників
-
Вибираємо правильне тлумачення слова
-
Гра «Впіймай помилку»
-
Правильно вживаємо числівники в мовленні
-
Неозначена форма дієслова в мовленні
-
Брати наші менші
-
Столиці світу
-
Прапори країн
-
Лапки у власних назвах
-
Розділові знаки при однорідних членах речення
-
Досліджуємо вживання тире в реченнях
-
Пунктуація при звертаннях
-
Розділові знаки в кінці речення
-
Кома в складному реченні
-
Розділові знаки при узагальнюючому слові
-
Розділові знаки при відокремлених членах речення
-
Розрізняємо словосполучення в залежності від поєднання частин мови
-
Вибираємо словосполучення в реченні
-
Визначаємо, якою частиною мови виражене головне слово
-
Ставимо питання від головного до залежного слова в словосполученні
-
Досліджуємо способи зв'язку в словосполученні
-
Вибираємо слова у відповідній формі
-
Характеризуємо словосполучення як синтаксичну одиницю
-
Досліджуємо вільні та стійкі словосполучення
-
Характеризуємо просте речення за різними ознаками
-
Підкреслюємо головні та другорядні члени речення
-
Визначаємо правильність або хибність твердження
-
Речення з прямим порядком слів
-
Розрізняємо синтаксичні одиниці
-
Розрізняємо складні речення
-
Досліджуємо смислові зв'язки між частинами складносурядного речення
-
Визначаємо головну і залежну частину в складному реченні
-
Досліджуємо види залежних частин у складному реченні
-
Добираємо залежну частину за змістом
-
Визначаємо смислові відношення у безсполучниковому складному реченні
-
Узгодження підмета і присудка
-
Підбираємо схему до речень із прямою мовою
-
Правильно розставляємо знаки пунктуації при прямій мові
-
Відрізняємо непряму мову
-
Заміняємо пряму мову непрямою
-
Вдосконалюємо діалог
-
Шукаємо пунктуаційну помилку
-
Вдосконалюємо знання прямої мови
-
Підсумовуємо вивчене
-
Вибираємо схему прослуханого речення
-
Вдосконалюємо письмове мовлення
-
Вода — основа життя
Знання мови
Застосування знань мови та її загальних засад при усному і письмовому мовленні, читанні і прослуховуванні для розуміння функціонування слів в різних стилях, їхній ефективний вибір для доповнення речення/тексту.
-
Добираємо антоніми/синоніми до іменників
-
Добираємо синоніми до прикметників
-
Доповнюємо фразеологізм займенником
-
Утворюємо антоніми за допомогою префіксів
-
Доповнюємо фразеологізми інфінітивом
-
Фразеологізми з дієприкметниками
-
Доповнюємо фразеологізми дієприслівниками
-
Добираємо синоніми/антоніми до прислівників
-
Досліджуємо синонімічні/антонімічні зв'язки прийменників
-
Гра «Сполучники-синоніми»
-
Лайфхаки для мандрівників
-
Вибираємо правильне тлумачення слова
-
Шукаємо заміну запозиченим словам
-
Гра «Впіймай помилку»
-
Вибираємо лексику доречно
-
Гра «Антисуржик»
-
До нас гості – діалекти!
-
Гра «У пошуках літературних норм»
-
Редагуємо речення
-
Говоримо правильно
-
Добираємо пароніми
-
Висловлюємось без повторів
-
Уникаємо тавтології в реченні
-
Розрізняємо епітети в словосполученнях
-
Підбираємо образні порівняння
-
Вписуємо поняття, яке виражене перифразом
-
Розпізнаємо метафори
-
Розрізняємо фонетичні повтори
-
Розрізняємо гіперболу та літоту
-
Шукаємо риторичні фігури у вірші
-
Відновлюємо народну пісню
-
Гра «Поетична хвилинка»
-
Гра «За народною мудрістю»
-
Афоризми і цитати
-
Вибираємо текст
-
Утворюємо текст
-
Працюємо з абзацами
-
Визначаємо тему
-
Визначаємо основну думку
-
Впорядковуємо думку
-
Визначаємо мікротеми
-
Визначаємо спосіб зв'язку речень у тексті
-
Лексичні засоби зв’язку речень у тексті
-
Розставляємо засоби зв'язку в тексті
-
Розрізняємо стилі і жанри мовлення
-
Визначаємо стиль тексту
-
Шукаємо стилістичну помилку в реченні
-
Визначаємо стилі мовлення словосполучень
-
Вікторина «Знаю все про стилі мовлення»
-
Визначаємо стилі мовлення текстів
-
Складаємо план прослуханого тексту
-
Визначаємо стиль мовлення прослуханого тексту
-
Вибираємо схему прослуханого речення
-
Визначаємо, про кого йде мова в тексті
-
Гра «Всезнайко»
-
Гра «А чи знаєте ви...?»
-
Гра «Поетична хвилинка»
-
Подорожуємо визначними місцями України
-
Брати наші менші
-
Столиці світу
-
Вода — основа життя
-
Афоризми і цитати
-
Прапори країн
-
Незвичайні професії світу
Розширення словникового запасу
Визначення або уточнення значення невідомих і багатозначних слів і фраз, використовуючи контекст, аналізуючи складові тексту. Демонстрація розуміння образної мови, словосполучень та нюансів у значенні слів. Використання такої кількості слів та фраз, яка є достатньою для читання, писання, слухання текстів відповідно до віку; демонстрація вміння з’ясовувати значення невідомого терміна, важливого для розуміння або висловлення думки.
-
Вказуємо спосіб творення іменників
-
Утворюємо прикметники
-
Утворюємо прикметники за допомогою суфіксів -ськ-, -зьк-, -цьк-
-
Утворюємо прості форми ступенів порівняння прикметників
-
Досліджуємо правопис префіксів
-
Утворюємо антоніми за допомогою префіксів
-
Утворюємо всі можливі форми минулого часу
-
Утворюємо дієслова умовного способу
-
Утворюємо дієслова наказового способу
-
Визначаємо спосіб творення дієслів
-
Утворюємо активні дієприкметники
-
Утворюємо пасивні дієприкметники
-
Утворюємо від пасивних дієприкметників безособові дієслівні форми на -но, -то
-
Позначаємо суфікси в дієприкметниках
-
Утворюємо дієприслівники доконаного виду
-
Утворюємо дієприслівники недоконаного виду
-
Позначаємо дієприслівникові суфікси
-
Визначаємо спосіб творення прислівників
-
Утворюємо прислівники від різних частин мови
-
Утворюємо та записуємо ступені порівняння прислівників
-
Лайфхаки для мандрівників
-
Вибираємо правильне тлумачення слова
-
Шукаємо заміну запозиченим словам
-
Гра «Впіймай помилку»
-
Літературні норми поруч
-
Вибираємо лексику доречно
-
Гра «Антисуржик»
-
До нас гості – діалекти!
-
Гра «У пошуках літературних норм»
-
Визначаємо, про кого йде мова в тексті
-
Гра «Всезнайко»
-
Гра «А чи знаєте ви...?»
-
Гра «Вірю — не вірю»
-
Відновлюємо народну пісню
-
Гра «Поетична хвилинка»
-
Подорожуємо визначними місцями України
-
Кросворд «Стежками етики»
-
Я, мої обов’язки та права
-
Брати наші менші
-
Добираємо антоніми/синоніми до іменників
-
Добираємо синоніми до прикметників
-
Утворюємо антоніми за допомогою префіксів
-
Добираємо синоніми/антоніми до прислівників
-
Досліджуємо синонімічні/антонімічні зв'язки прийменників
-
Гра «Сполучники-синоніми»
-
Лайфхаки для мандрівників
-
Вибираємо правильне тлумачення слова
-
Шукаємо заміну запозиченим словам
-
Гра «Впіймай помилку»
-
Вживаємо прийменники правильно
-
Вибираємо лексику доречно
-
Гра «Антисуржик»
-
Добираємо пароніми
-
Висловлюємось без повторів
-
Гра «А чи знаєте ви...?»
-
Відновлюємо народну пісню
-
Гра «За народною мудрістю»
-
Кросворд «Стежками етики»
-
Я, мої обов’язки та права
-
Брати наші менші
-
Вода — основа життя
-
Вибираємо текст
-
Утворюємо текст
-
Працюємо з абзацами
-
Визначаємо тему
-
Визначаємо основну думку
-
Впорядковуємо думку
-
Визначаємо мікротеми
-
Визначаємо спосіб зв'язку речень у тексті
-
Лексичні засоби зв’язку речень у тексті
-
Розставляємо засоби зв'язку в тексті
-
Складаємо план прослуханого тексту
-
Лайфхаки для мандрівників
-
Вибираємо правильне тлумачення слова
-
Шукаємо заміну запозиченим словам
-
Гра «Впіймай помилку»
-
Визначаємо стиль мовлення прослуханого тексту
-
Вибираємо схему прослуханого речення
-
Правильно вживаємо прийменник у мовленні
-
Правильно вживаємо числівники в мовленні
-
Неозначена форма дієслова в мовленні
-
Визначаємо, про кого йде мова в тексті
-
Гра «Всезнайко»
-
Гра «Поетична хвилинка»
-
Подорожуємо визначними місцями України
-
Я, мої обов’язки та права
-
Брати наші менші
