Увімкнути звуки
Вимкнути звуки
Відмінна робота!
Спробуй ще раз
0
Витрачено часу
0
Набрано балів
0 /
0
Відповідей на питання
0
Витрачено часу
0
Набрано балів
0 /
0
Відповідей на питання
Вітаємо з проходженням олімпіади
Твій шлях був унікальним, адже кожне наступне завдання залежало від виконання попереднього. Бажаємо успіхів у навчанні і чекаємо на наступній олімпіаді!
Відмінна робота!
0
Витрачено часу
0
Набрано балів
0 /
0
Відповідей на питання
Опис завдання
Пасивна форма дієприкметника є цілком нормативною і природною для української мови, але задля більшого різноманіття засобів вираження думки, а також для милозвучності конструкцій часто її замінюють на безособові дієслівні форми. Це завдання тренує таке вміння. Для заміни необхідно відокремити дієслівну частину лексичного значення дієприкметника та перетворити її на пасивну форму так, щоб у слова не було прикметникових морфем.
Пов'язані стандарти
7.УМ.1.1.В. Дієприкметник
L.7.1.b. Самостійні частини мови
L.7.4.а. Будова слова як ключ до його значення
Учень/учениця:
- знає значення дієприкметника, його морфологічні ознаки, синтаксичну роль;
- розуміє та пояснює значення дієприкметника в мовленні;
- записує правильно дієприкметники з вивченими орфограмами, пояснює правопис дієприкметників відповідними правилами;
- знає правила вживання розділових знаків у реченнях з дієприкметниковими зворотами;
- відрізняє дієприкметник від прикметника;
- знаходить у реченні дієприкметник і дієприкметниковий зворот; безособові дієслівні форми на -но, -то;
- правильно ставить розділові знаки при дієприкметниковому звороті;
- правильно інтонує речення з дієприкметниковими зворотами;
- складає речення з дієприкметниковими зворотами, здійснює заміну їх підрядними реченнями;
- визначає дієприкметники активного й пасивного стану; знає засоби творення їх;
- редагує речення, що містять невластиві українській мові форми активних дієприкметників теперішнього часу;
- редагує речення, виправляючи помилки у вживанні дієприкметникових зворотів.
Учень/учениця:
- формує і використовує доконаний й недоконаний вид дієслова;
- змінює дієслова за часом, родом і числами, вживає та розуміє лексичні конструкції з дієсловами.
- розрізняє і правильно використовує займенники, має уяву про розряди займенників, вживає їх у лексичних конструкціях;
- використовує загальновживані іменники, власні назви, відмінює іменники, виявляє близькі та протилежні за значенням, вживає їх у лексичних конструкціях;
- розрізняє і правильно вживає прислівники і прикметники;
- знає і правильно застосовує ступені порівняння прислівників;
- знає і правильно застосовує ступені порівняння прикметників, відмінює прикметники, правильно використовує їх за розрядами, вживає та розуміє лексичні конструкції з ними.
Учень/учениця:
- використовує загальновживані морфеми як ключ до значення слова;
- використовує зрозуміле значення кореня слова для визначення значення нового слова, створеного додаванням афіксів;
- змінює значення слів за допомогою додавання або вилучення афіксів до відомого слова;
- розуміє і визначає значення спільнокореневих слів;
- використовує значення окремих слів для розуміння значення слів, створених їхнім злиттям, створює нові слова цим способом.
Якщо ви помітили якісь проблеми, будь ласка, повідомте нам про це
Г.12
Утворюємо від пасивних дієприкметників безособові дієслівні форми на -но, -то
-
0
Відповідей на питання
0
/100
Набрано балів
Це правильна відповідь!
Це неправильна відповідь!
Пауза
Результат збережено. У будь-який час Ви зможете повернутись до тренування і продовжити з того місця, де зупинились.
Повернутись до тренування
Завершити тренування
Відкрити правильну відповідь
Переглянути 1 відео, щоб отримати правильну відповідь
Дивитися
Повернутись до тренування
