7.УМ.1.2.Б. Текст, його структурні особливості, мовні засоби зв’язку речень у тексті. Стилі мовлення
Учень/учениця:
- знає визначення тексту, його структурні особливості, мовні засоби зв’язку речень у тексті;
- знає сфери вживання, основні види (жанри) висловлень, загальні та мовні ознаки основних стилів мовлення;
- пояснює вибір стилю тексту (висловлення) у відповідності до мети й ситуації спілкування;
- розуміє призначення публіцистичного стилю, знає сферу його вживання, основні види висловлень, загальні та мовні ознаки;
- знає й називає загальні та мовні ознаки публіцистичного стилю;
- розпізнає текст, визначає його тему, основну думку, аналізує будову, визначає стиль;
- визначає мікротеми та складає простий план готового тексту, а також план тексту, над складанням якого працює;
- знаходить і виправляє стилістичні помилки.
7.УМ.2.2. Загальне уявлення про мовлення як діяльність
Учень/учениця:
- знає і пояснює зміст понять мовлення, види мовленнєвої діяльності, спілкування усне й писемне, монолог, діалог, адресат мовлення;
- знає типи мовлення, наводить приклади відповідних висловлень;
- знає вимоги до мовлення, основні правила спілкування, найпоширеніші етикетні формули;
- володіє всіма видами і типами мовленнєвої діяльності;
- сприймає й опрацьовує інформацію, подану в різних формах;
- працює з текстами вивчених типів, стилів і жанрів мовлення;
- розрізняє офіційний та неофіційний стиль мовлення;
- застосовує на практиці основні правила спілкування.
L.7.5. Користування словами та фразами, засвоєними в результаті читання чи прослуховування
Учень/учениця:
- знає та використовує точні відповідні загальні академічні та спеціальні визначення, які є базовими для конкретної теми, виконує певні навчальні дії на основі прослуховування чи читання слів та фраз.
RI.7. Усвідомлене прослуховування або читання текстів, їх опрацювання та аналіз
Учень/учениця:
- наводить кілька точних фрагментів тексту, демонструючи аналіз тексту, висновки, зроблені з нього;
- визначає дві або більше центральних ідей у тексті та аналізує їхній розвиток, надає об'єктивне резюме тексту;
- визначає значення слів і словосполучень, які використовуються у тексті, включно з образним, коннотативним та технічним сенсами;
- аналізує вплив конкретного вибору слова на зміст і тон всього тексту;
- аналізує структуру організації тексту, включно з тим, як основні розділи сприяють розвитку цілого тексту;
- визначає точку зору або мету автора в тексті і аналізує, яким чином автор відокремлює свою позицію від позиції інших;
- порівнює і протиставляє текст з аудіоверсією тексту, аналізуючи втілення кожного суб'єкта порівняння;
- читає та осмислює науково-публіцистичну літературу в проміжку складності для 6–8 класів;
- використовує виразне мовлення, розділяє речення та думки інтонаційними паузами;
- наводить кілька уривків з тексту, демонструючи розуміння головних думок і висновків, зроблених з тексту;
- визначає тему і основну думку тексту та аналізує їхній розвиток;
- аналізує взаємодію окремих елементів твору.