Мова є вкрай важливою для пізнання навколишнього освіту. З її допомогою ми передаємо та виражаємо свої почуття й емоції, розповідаємо історії та описуємо цікаві факти. Тому не дивно, що комплекс завдань, які присвячені водночас і напрацюванню мовних навичок, і збільшенню багажу знань дитини, присвячених рідному народу, краю, державі, знайшов своє місце саме тут. І це – перше із завдань по даній темі.
На екрані перед учнем міститься ребус – новий для кожного наступного етапу завдання. Ребус не дарма називається козацьким – всі зашифровані слова у вправі (по одному на рівень) повʼязані з культурою, традиціями та звичаями козаків – лицарями українського степу. На екрані школяр бачить такий ребус: конструкцію, яка наполовину складається з літер, а наполовину – з малюнків та образів. Поряд – козак. Той подає загадку, яка служить орієнтиром. Зашифроване слово є відповіддю для цієї загадки. Учень читає її, пригадує те, про що йде мова, після чого розгадує ребус.
Тут важливо зазначити, як відбувається цей процес: якщо малюнок є частиною слова, то назва того, що він демонструє, входить до його складу, однак, здебільшого не повністю. Щоб дати учневі зрозуміти, яка частина назви зображеного предмета входить до складу слова, надаються спеціальні символи. Наприклад, одна кома після картинки означає, що з назви слід забрати одну останню літеру. Кома перед ним – одну першу. При цьому поряд з ребусом, в тій же робочій зоні, міститься підказка: кнопка зі знаком питання. Коли учень натискає на неї, то бачить розшифрування цих особливих символів та позначок. Ця вправа не лише покращує знання дитини, які присвячені козацтву, а й є корисною для більш впевненої роботи з назвами та буквеним складом слів.
Учень/учениця виділяє у предметах, мовних одиницях істотні ознаки, розрізнює серед них головні і другорядні; порівнює предмети, мовні одиниці за різними ознаками; робить висновок-узагальнення; добирає факти, які підтверджують висловлену думку або суперечать їй.
Учень/учениця використовує словники, як друковані, так і цифрові, щоб визначити або уточнити значення ключових слів і фраз.
Учень/учениця вживає достатнью кількость слів і фраз відповідно до віку.