Багатство мови виражається не лише у тому, що її словниковий запас може використатись для називання більшості явищ та оточуючих предметів, а у тому, що за допомогою мови можна виразити образне мислення. Це відбувається завдяки можливості слів мати як пряме, так і переносне значення. Дитина, виконуючи попереднє завдання, вже мала можливість познайомитись з цим явищем та звернути увагу на його особливості, наприклад, на контекстну зміну первинного значення слова в залежності від способу його використання.
У ході виконання цього завдання школяр тренуватиметься самостійно підбирати влучне слово, вжите у переносному значенні. На екрані є зображення яскравого та багатоелементного малюнку. Головна його особливість – акцент на певному настрої. У дитини малюнок має викликати певні емоції, повʼязані з тим, що на ньому зображено. Наприклад, якщо там намальована дівчинка-садівник, то поруч з нею – сад, де дуже багато різноманітних, великих і надзвичайно гарних квітів. Завдяки малюнку дитина розуміє – майстерність дівчинки-садівника дійсно велика і гідна похвали. В такому випадку можна використати влучний вислів у переносному значенні, адже образність слів в таких виразах підсилює емоційний зміст фрази. І говорячи про майстерність дівчинки, можна сказати, наприклад, що в неї золоті руки, якщо вона виростила цей сад. Частина цього виразу в якості підказки вже знаходитиметься на екрані. Школяр має лише згадати вже відомий набір висловів – використати влучне слово, аби утворити потрібний вираз. Коли дитина це робить, вибираючи один з кількох варіантів, які є під малюнком, то проходить на наступний етап, де треба виконати аналогічний набір дій. Проте як малюнок, так і вислів будуть, звісно, вже іншими.
Учень/учениця розрізняє іменники, прикметники, дієслова в прямому і переносному значеннях; виявляє в тексті слова з прямим і переносним значенням, багатозначні слова, найуживаніші омоніми; добирає синоніми й антоніми до загальновживаних слів; пояснює фразеологізми.
Учень/учениця добирає влучні слова і фрази, щоб досягнути потрібного ефекту.
Учень/учениця розрізняє пряме та переносне значення слів і фраз у контексті.