При першому знайомстві з відносно великими реченнями, роль плану до нього не варто недооцінювати. Саме план структурує текст та дає можливість орієнтуватись у ньому. Ця вправа, як і попередня, присвячена саме роботі з планом. Однак, якщо минуле завдання в якості знайомства з цим засобом пропонувало використати текст для орієнтації у плані, то тут алгоритм роботи зворотний.
На екрані перед учнем на кожному етапі міститься зображення нового пізнавального та цікавого тексту. Він супроводжується планом. На цей раз не план, а сам текст було складено неправильно – його абзаци, які відповідають зачину, розвитку думки та кінцівці, розміщені в хаотичній послідовності. А от план складено правильно. Завдання, яке ставиться перед школярем, полягає у тому, щоб використати план як орієнтир та згідно з ним поміняти абзаци і таким чином відновити правильну структуру тексту. Коли учень це зробить, то пройде на новий аналогічний етап.
Тож ця вправа ілюструє спосіб використання плану, адже саме завдяки ньому вдається в майбутньому краще орієнтуватись в тексті, котрий дитина могла підзабути, або який просто є дуже великим, щоб можна було відразу структурувати те, про що в ньому говориться. Таким чином, якщо попереднє завдання знайомило з планом, то це вчить тому, як ним користуватись на практиці. Велика кількість текстів, які відрізняються за типом та змістом, зробить завдання різноманітним за рахунок змісту, а не оформлення. До того ж, кожен текст ілюстровано, а спосіб візуального оформлення плану по робочим зонам робить завдання більш цікавим для виконання.
Учень/учениця розуміє значення мови в житті людей; знає основні ознаки культури мовлення; володіє словами ввічливості, різними формами звертання до тих, з ким спілкується.
Учень/учениця вміє працювати з планом прочитаного тексту; пояснює зв’язок між абзацами та планом тексту.
Учень/учениця читає вголос доступні тексти цілими словами.
Учень/учениця розуміє відмінності між мовою і мовленням.