Дитина вже розглянула дієслово як одиницю мови з різних точок зору. Учень дізнавався про головні граматичні категорії цієї частини мови, які відрізняють її від інших, навчився працювати з ними. Однак, наразі актуальним є тренування звичайної можливості впізнати дієслово поміж інших слів у тексті. Складність цього в тому, що в рамках одного тексту дієслова можуть приймати різні форми, тож розпізнати їх та виділити, особливо якщо йде мова про кілька речень, стає складно. Ця вправа присвячена саме тренуванню даного вміння.
На екрані є зображення тексту – нового для кожного наступного етапу завдання. Учень уважно аналізує кожне речення та знаходить слова, які означають дію або стан предметів та відповідають на відповідні питання, яку б форму вони не набули. На наступний етап школяр переходить після того, як правильно виділить всі дієслова в тексті.
Ця вправа використовується для того, щоб узагальнити здобуті навички роботи з дієсловами. Виділяючи кожне ново слово, що належить до цієї частини мови, школяр відразу його аналізує та розуміє, які його головні категорії – в якому часі було вжито це слово, чи не має воно форми інфінітиву тощо. А цікавість до виконання завдання посилюється як за рахунок різноманіття текстів, кожне з яких – окрема історія, так і за рахунок ілюстрацій. Крім того, кожен текст – невеличка пізнавальна стаття на цікаву тему, яка розширить світогляд та надасть відомостей про теми, які входять до кола інтересів дітей, наприклад, тексти про козаків, живу природу тощо.
Учень/учениця ділить на групи слова, які відповідають на питання різних частин мови (наприклад, числівників, прислівників без уживання терміна), які розрізнюються за родом, числом (іменники, прикметники), стоять у формі того чи іншого часу (дієслова); будує сполучення зі слів, що є різними частинами мови, використовуючи службові слова.
Учень/учениця має уявлення про дієслово як частину мови; впізнає дієслова в реченні, тексті, ставить до них питання; зв’язує з іменниками; розрізняє часові форми дієслова; ставить питання до дієслів різних часових форм; змінює дієслова за часами у формах доконаного і недоконаного виду (без уживання термінів) за допомогою питань: що робить? що зробить? що робив? що зробив?; розпізнає часові форми дієслів у тексті.
Учень/учениця розрізняє на слух і на письмі розповідні, питальні і спонукальні речення; впізнає окличні речення; правильно вживає розділові знаки в кінці різних за метою висловлювання речень.
Учень/учениця розуміє і прагне до набуття таких рис як мужність, радість за інших, правдивість, скромність.
Учень/учениця розрізняє іменники, займенники, дієслова, прикметники та прислівники та пояснює їхню роль у реченнях.
Учень/учениця утворює і доречно вживає форми часів дієслів.
Учень/учениця розуміє відмінності між мовою і мовленням.