Загалом, граматичні категорії прикметників є досить простими для сприйняття завдяки зрозумілому морфемному складу слів, що належать до цієї частини мови. Однак, дитина має сприймати рід, число та відмінок комплексно, як щось невідʼємне від слова, тож не дивно, що вивчення цієї теми вимагає виконання багатьох завдань. У ході виконання цього завдання використовуватиметься одна з категорій прикметників як критерій підбору цих слів. Ця категорія – число.
На кожному етапі міститься речення. Воно супроводжується ілюстрацією, яка тематично повʼязана з тим, що в тексті описується. Учень бачить також і формулювання завдання, яке знаходиться над реченням. Там вказано, які саме необхідно знайти прикметники цього разу – у множині або у однині. Школяр читає речення, уважно аналізуючи його та знаходиться прикметники. Для цього, перш за все, необхідно знайти іменники, після цього залишається відшукати слова, які описується названі ними предмети та явища. Якщо прикметник має закінчення «-і» або у деяких випадках «-и», то він має форму множини, у всіх інших випадках – однини. Крім того, можна проаналізувати іменник. Прикметник мусить мати таке ж число, як й іменник, який він описує.
Коли учень виділяє потрібні слова, то проходить на наступний етап вправи до іншого речення з новими прикметниками, але механіка виконання вправи залишається такою є ж самою. Іншим, щоправда, може бути мета пошуків: якщо на попередньому рівні необхідно було знайти прикметники у множині, т оцього разу, можливо, треба буде шукати прикметники у однині.
Учень/учениця має уявлення про прикметник як частину мови; впізнає прикметники в реченні і тексті; будує сполучення прикметників з іменниками; встановлює між ними граматичний зв’язок за допомогою питань; змінює прикметники за родами; визначає рід прикметників за закінченням, поставленим питанням; за родом іменників, з якими вони зв’язані; змінює прикметники за числами, вводить їх у речення.
Учень/учениця розрізняє на слух і на письмі розповідні, питальні і спонукальні речення; впізнає окличні речення; правильно вживає розділові знаки в кінці різних за метою висловлювання речень.
Учень/учениця розрізняє іменники, займенники, дієслова, прикметники та прислівники та пояснює їхню роль у реченнях.