Речення з однорідними членами можна утворити кількома різними способами. Початкову конструкцію можна розширити, додаючи туди слова, що відповідають на те ж питання та пов’язані з тими ж сусідніми одиницями мови, що й наявні в реченні. Також можна змінити ті слова, що вже там є на своїх місцях за допомогою корекції їхніх граматичних форм.
Учень/учениця:
- визначає речення, ускладнені однорідними членами;
- ставить розділові знаки в таких реченнях, пояснює їх правилами;
- знаходить в тексті речення, ускладнене однорідними членами (непоширеними й поширеними);
- розрізняє однорідні й неоднорідні означення;
- визначає смислові відношення між однорідними членами речення;
- правильно інтонує речення з однорідними членами;
- знаходить і виправляє пунктуаційні помилки на вивчені правила;
- конструює речення, до складу яких входять однорідні члени з різними типами зв’язку між ними, зокрема з парними сполучниками, узагальнювальними словами при однорідних членах.
Учень/учениця:
- аналізує мовні й позамовні поняття, явища, закономірності;
- порівнює, узагальнює, конкретизує їх;
- виділяє головне з-поміж другорядного;
- здобуває інформацію з різноманітних джерел (довідкової, художньої літератури, ресурсів Інтернету тощо), здійснює бібліографічний пошук, працює з текстами вивчених типів, стилів і жанрів мовлення;
- систематизує, зіставляє, інтерпретує готову інформацію;
- моделює мовні й позамовні поняття, явища, закономірності.