Зазвичай ми уявляємо школу як досить типову будівлю: коридори, профільні класи, кілька кабінетів для навчання дітей від першого до третього класів, учительська, туалет... Але у світі є дійсно незвичайні школи, як з точки зору зовнішнього вигляду, так і з точки зору тої навчальної програми, за якою там викладають. Деякі з них можна назвати експериментальними, і здебільшого вони є приватними, тож не можна стверджувати, що незабаром кожен освітній заклад у світі стане таким унікальним. Але, з іншого боку, те, з якою любовʼю та турботою про дітей підійшли організатори цих нетипових проектів, свідчить про справжнє щире бажання прищепити дітям любов до знань.

діти вчать українську мову на Learning.ua

Школа Vittra Södermalm

Ця школа з назвою, об яку ламається язик, знаходиться у Швеції, а точніше — у Стокгольмі. Вона є чи не найдивнішою і разом з тим чи не найкращою у країні. Її зовнішній вигляд розробляла архітектурна студія Rosan Bosch, і остаточно визначити стиль оформлення насправді важко. Поєднання яскравих кольорів — перше, що кидається в око. Учні цієї школи звикли до яскравих емоцій. Геометричні фігури поєднуються з плавними, м'якими лініями.

Але головна принада цієї школи — відсутність розділення на зону відпочинку та зону навчання. Немає класів. Є трибуни, які нагадують древній амфітеатр, але у стилістиці «хай-тех». Діти мають змогу влаштовуватись, як їм захочеться. І жодної дошки та крейди! Тільки інтерактивні мультимедійні технології та сучасний стиль ведення уроків. Для вчителів є власні куточки, де вони можуть посидіти і, паралельно займаючись справами, обговорити нові методики викладання, або ж особисті питання. А для дітей є зручні канапи, іноді вбудовані прямо у стіни. І дійсно — в таку школу діти ходять з величезним задоволенням, і поглинають знання на заздрість кращим учням сусідніх навчальних закладів.

Гімназія Орестанд

Цей навчальний заклад знаходиться у Копенгагені, столиці Данії. Він заслужено у 2007 році отримав нагороду, як краща будівля Європи. По суті це не школа, а витвір архітектурного мистецтва, влаштований за принципами open space.

Жодних класів чи аудиторій — тільки умовно відокремлені зони навчання. Центром будівлі є величезні сходи, які вʼються спіраллю і пронизують будівлю зверху до низу, наче хребет велетенської тварини. «Класи» мають вигляд спеціалізованих зон викладання того чи іншого предмету, які огороджені невеличкими парканами круглої форми і знаходяться на платформах різної висоти. Всього рівнів, тобто поверхів, у приміщенні чотири, але вони плавно перетікають один в інший.

У зонах відпочинку є точно такі ж кімнати, але з мʼякими пуфами на підлозі. На території всієї гімназії є вільний доступ до інтернету. І це не просто так, адже навчаються там лише старшокласники, які хочуть вступити до університетів, де вивчають ЗМІ. Тож і навчальна програма там спеціалізована.

діти вчать українську мову на Learning.ua

Watershed School в США

Ця американська школа здійснює давню мрію багатьох школярів цікаво вивчати предмети, які того варті. Хто не мріяв про те, що географію він зможе вивчати у подорожах? А хто не хотів на уроках біології знайомитись з тваринами вживу, так би мовити особисто, а не за підручниками? Watershed School — школа пригод, де ця мрія здійснюється.

Мову та математику — звичне ядро навчальної програми США — діти вивчають приблизно так само, як і в інших школах. Але предмети природничого курсу вони мають змогу пізнавати в умовах справжніх пригод. Керівництво школи постійно організовує навчальні експедиції, під час яких діти можуть доторкнутись до того, що вони бачать у підручниках. І це не екскурсії, які бувають два-три рази на рік, а обовʼязкова і систематична частина навчальної програми. На уроках фізичного виховання діти катаються на гірських велосипедах по горах, грають у незвичайні ігри. Діти дуже часто йдуть у походи до лісу — просто заради вивчення тої чи іншої теми.

Окрім того, керівництво школи всіляко стимулює дітей до розвитку їхніх творчих здібностей. Там вчителі тільки підтримують бажання юних бунтівників створити рок-групу. Або ж ідею написати сценарій до компʼютерної гри. Вчителі щиро переконані, що такий метод є найбільш продуктивним і дасть дітям можливість вирости у творчих, сильних особистостей, небайдужих до навколишнього світу. І з ними можна тільки погодитись.