Робота з дробами є досить цікавою, адже числа, що знаходяться на місцях знаменника та чисельника, можуть бути представлені у різному вигляді. Це важливо, адже чисельник та знаменник і самі знаходяться у певних відносинах між собою. Знаменник – це те, на скільки частин розділили умовну одиницю, тобто початкове число. Чисельник – це те, скільки з цих частин було взято. Отже, для виконання додавання та віднімання необхідно, аби знаменник був однаковий. У ході виконання цього завдання дитина навчиться по-новому сприймати приклади з дробами, більш цілісно, комплексно розуміючи самі дроби. На екрані перед учнем на кожному етапі міститься математичний вираз, що в собі має кілька етапів. Перший – це самі елементи прикладу – два дроби, що мають однаковий знаменник. Чисельник в одному з них є невідомим, пропущеним – на його місці знаходиться порожня клітинка. Останнім виразом є, власне, дріб-відповідь. Там може бути пропущено знаменник, який іноді відрізняється від того, з чим працює дитина на початку. Той вираз, що є посередині, між ними, міститься опис дії, яка виконується зі знаменником та з чисельником. Знайти числа, які треба вписати у порожні клітинки, досить просто. Треба лише знайти вираз, де нема пропущених елементів (це той, що знаходиться посередині) та виконати всі обчислення, які там є. зрозумівши, як відносяться одне до одного числа у виразу, дитина зрозуміє і те, які числа треба вписати у порожні клітинки. Учень зрозуміє і те, як може змінитись знаменник. Наприклад, дріб, де у знаменнику вісімка, а у чисельнику четвірка – це той самий дріб, що містить двійку у знаменнику та одиницю – у чисельнику.
Учень/учениця: розуміє спосіб одержання дробу
Учень/учениця: розуміє поняття «чисельник дробу» і «знаменник дробу»
Розбити один дріб на суму дробів з одним і тим самим знаменником, більш ніж одним способом, записуючи кожне розкладання у вигляді рівняння. Підтвердити розбиття, наприклад, за допомогою візуального зображення дробів.
Виразити дріб зі знаменником 10 як рівноцінний дробу із знаменником 100 і використати цю техніку, щоб додати два дроби з відповідними знаменниками 10 і 100